کد خبر: ۱۰۵۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوده استانداری مرکزی از تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مشاغل خرد خانگی در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی خبر داد.
تصویب ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی در سفر رئیس جمهور به استان مرکزی

پروین مفتح‌زاده در گفت‌و‌گو با آرانیوز  در اراک، با اشاره به آخرین وضعیت حمایت از زنان سرپرست خانواده اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی مانند کمیته امداد، فنی و حرفه‌ای و غیره برای ساماندهی به خانواده‌های بی سرپرست یا کمک سرپرست فعالیت می‌کنند، دفتر امور خانوده و زنان استانداری نیز در ارائه تسهیلات به بانوان متولی نیست اما به عنوان یک واسطه و تسهیل‌گر در این زمینه ورود داشته است.

وی بیان کرد: سال گذشته در سفر ریاست جمهوری بیش از 40 میلیارد تومان برای تسهیلات مشاغل خرد خانگی و کارآفرینان مصوب شد و تاکنون موفقیت‌هایی حاصل شده است و صندوق امید فردا توانسته 23 میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی ارائه کند.

مفتح‌زاده تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در بحث مشاغل خانگی در دفتر امور بانوان استانداری انجام می‌شود خدمات مشاوره‌ای در حوزه کسب و کار است که گروه تخصصی کسب و کار ما بیش از یکسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اضافه کرد: مهم‌ترین اقدام این کارگروه ارائه مشاوره کسب و کار و آموزش و کارآفرینی به بانوانی است که به دنبال کسب و کار هستند.

مفتح‌زاده عنوان کرد: کارگاه‌های مختلفی در شهرستان‌های استان فعالیت دارند که بانوان در این مراکز مشغول کار هستند که روند کار پیشرفت خوبی وجود داشته است و امیدواریم با حمایت لازم از این روند بتوانیم شاهد توسعه فعالیت در این بخش باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در دوره‌های گیاهی و پوشاک، زنان مختلفی فعال هستند همچنین در مباحث صنعتی فعالیت می‌کنند که گام های خوبی در جهت حمایت از زنان سرپرست خانواده قلمداد می شود.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار