کد خبر: ۱۰۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عنوان کرد؛
گرگان- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: در سال ۱۴۰۰ وقوع حوادث ناشی از کار ۱۸۹ مورد بود اما این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۸ مورد رسید که به این ترتیب کاهش ۹ درصدی را شاهد بودیم.

کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار کارگران گلستانی

 

به گزارش آرانیوز حسینعلی خواجه مظفری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی ما همواره موضوع رسیدگی به پرونده کارگران است که دست کم دو ماه طول می‌کشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه رسیدگی به پرونده شکایات کارگران به صورت میانگین در سال ۱۴۰۰، ۵۸ روز بود، افزود: در سال ۱۴۰۱ این رقم به ۴۴ روز رسید اما تلاشمان بر این است که در پایان سال ۱۴۰۲ رسیدگی به این پرونده‌ها به ۳۸ روز کاهش یابد.

وی ادامه داد: بر اساس شاخص‌هایی که وزارت تعاون کار و رفاه امور اجتماعی ارزیابی کرده گلستان در سال ۱۴۰۱ از رتبه ۱۸ به رتبه چهارم در این زمینه ارتقا یافت.

وی ضمن اعلام اینکه شکایت واصله کارگران از کارفرمایان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته، افزود: برای دادگستری استان کاهش یک درصدی پرونده‌ها هم بسیار اهمیت دارد در حالی که با تلاش مجموعه کارکنان در اداره کل تعاون کار و امور اجتماعی گلستان ما شاهد کاهش ۱۲ درصدی شکایت واصله کارگران از کارفرمایان در سال جاری هستیم.

وی در توضیح حوادث ناشی از کار گفت: در سال ۱۴۰۰ وقوع حوادث ناشی از کار ۱۸۹ مورد بود اما این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۱۶۸ مورد رسید که به این ترتیب کاهش ۹ درصدی را شاهد بودیم.

نظرشما
پربازدیدها