کد خبر: ۱۰۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:
زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی زنجان گفت: این استان ۱۶ پروژه نیمه تمام فعال و دارای اعتبار تخصیصی دارد که ۱۲ سال از عمر آنها گذشته است و ۹ مورد از آنها امسال به بهره برداری می‌ رسد.

۹ طرح نیمه تمام در زنجان امسال به بهره برداری می‌رسد

 

به گزارش آرانیوز ، احمد خداوردی، صبح چهارشنبه در نشست خبری اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وظیفه هماهنگی و راهبری نظام برنامه‌ریزی استان در چارچوب نظام برنامه‌ریزی کشور، تهیه و تدوین طرح آمایش سرزمینی استان در چارچوب ضوابط ملی و متناسب با ظرفیت‌ها و امکانات جغرافیایی را بر عهده دارد.

وی تهیه و تدوین اسناد توسعه‌ای را از دیگر وظایف این سازمان برشمرد و گفت: سند توسعه شهرستان‌ها در ۲۴ جلد آماده چاپ است، علاوه بر این ۱۶ عنوان سند تدوین و بر اساس آن برنامه رشد ۱۴۰۲ ارائه می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وظیفه تایید صلاحیت پیمان‌کاران و مشاوران و نظارت یک نظام مهم به نام نظام فنی و اجرایی ابراز کرد: تهیه نقشه و اطلاعات مکانی، ارائه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، نظارت بر امور اداری و استخدامی از دیگر تکالیف این سازمان است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در دولت هماهنگی برنامه‌ریزی و اقدامات دستگاه‌ها است، یادآور شد: هفته دولت ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی و انتخاب برگزیدگان در چارچوب کشوری را در برنامه داریم.

خداوردی با اشاره به اینکه در بخش تقویت زیرساخت‌های داده‌های مکانی در استان اقدامات متعددی صورت گرفت و به عنوان اولین استان توانستیم این داده‌ها را پیاده کنیم، تصریح کرد: این کار علاوه بر شفاف‌سازی اطلاعات به جمع‌آوری سایر اطلاعات و برنامه‌ریزی بر مبنای آمارهاکمک می‌کند.

۹ پروژه امسال به اتمام می‌رسد

وی نظارت بر پروژه‌های عمرانی را از دیگر اقدامات مهم خواند و گفت: رسانه تسهیل‌گر حوزه مدیریت و برنامه استان است و رافع ابهامات و انتقال دهنده نظرات ذینفعان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در مورد تعیین تکلیف پروژه‌های راکد، عنوان کرد: اگر عمر میانگین پروژه‌های نیمه‌تمام را ۲۲ سال در نظر بگیریم زنجان جزو استان‌هایی است که کمترین پروژه‌های ۱۲ سال به بالا را دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ پروژه اعتبار دریافت کردند، ادامه داد: ۹ پروژه امسال به اتمام می‌رسد که یکی از آن‌ها ساختمان ثبت‌احوال است و ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفتیم و سال بعد بهره‌برداری می‌شود.

خداوردی افزود: دو پروژه دیگر شامل هنرستان هنرهای تجسمی و سینما نیز احیا شدند که تلاش داریم با اعتبار سال ۱۴۰۳ این دو پروژه را به اتمام برسانیم، علاوه بر این پروژه‌های تنش آب و آبرسانی به روستاها را در اولویت قرار دادیم‌.

وی در مورد مشکلات پروژه ورزشگاه ۱۵ هزار نفری تصریح کرد: این ورزشگاه مشکلات فنی دارد اما به عنوان یک پروژه موجود به‌شمار می‌رود و باید آن را به اتمام برسانیم، همچنین پیگیر فعال شدن تنها پیست استاندارد دوچرخه‌سواری کشور نیز هستیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار