کد خبر: ۱۰۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
استاندار یزد با تاکید بر اینکه هیچ مماشاتی با تخلفات حوزه تنظیم بازار نداریم، بر لزوم برخورد قاطع با متخلفان و تجلیل از خوش انصاف‌ها تاکید کرد.
استاندار یزد: هیچ مماشاتی با تخلفات حوزه تنظیم بازار نداریم

به گزارش آرانیوز از یزد، مهران فاطمی پیش از ظهر امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان یزد با تاکید بر اینکه باید در زمینه اثربخشی بیشتر تصمیمات ستاد تنظیم بازار بیشتر تلاش کنیم اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه ستاد تنظیم بازار صورت گرفته بحث ساختارمند شدن و افزایش شفافیت فعالیت‌ها به وسیله استفاده از سامانه‌های جدید است که باید تقویت هم شود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان هم به عنوان یک مجموعه قانونی باید ساختار و جایگاه خود را یک بازتعریف اساسی داشته باشد و در حوزه تنظیم بازار نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

استاندار یزد با بیان اینکه از ظرفیت های تعاون روستایی هم باید بیش از پیش استفاده شود گفت: در همین مدت پنج ماهه از ظرفیت‌هایی در تعاون روستایی استفاده شده که قبلا هم وجود داشته ولی مورد توجه نبوده است.

فاطمی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم بازار ما ساختار پیدا کند، باید تمام سازمانهای مرتبط به صورت کامل به وظایف خود عمل کرده و زمینه بهتر شدن امور را برای خود فراهم نمایند.

 

وی با تاکید بر اینکه اصناف نقش اساسی در شبکه توزیع دارند عنوان کرد: در این حوزه باید سعی کنیم از ظرفیت اصناف بیشترین استفاده را برای بهبود وضعیت توزیع کالا در بازار استفاده کنیم.

استاندار یزد بر اثربخشی تصمیمات تاکید کرد و گفت: تصمیم اگر اثر بخش نباشد در واقع مثل زنبور بدون عسل است که هرچقدر هم از آن داشته باشیم، نمی توانیم استفاده و بهره‌ای از عسل داشته باشیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مربوط به اثربخشی تصمیمات در ارتباط با قیمت‌هاست؛ چرا وقتی قیمت مرغ یک رقم مشخصی در نظر گرفته می‌شود مردم در بازار باید با قیمت بالاتری خریداری کنند؟

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید در برابر تخلفات ملاحظه داشت و باید به جد برخورد شود گفت: علاوه بر اینکه با متخلفان باید برخورد جدی و قاطع صورت پذیرد، از کاسبان خوب و خوش انصاف هم حتما باید حمایت لازم صورت پذیرد.

استاندار یزد خواستار تجلیل از واحدهای صنفی خوش انصاف و خوب شد و گفت: اقدامات ما باید به گونه‌ای باشد که ضمن پیشگیری از تخلفات، انگیزه کاسبان به خوش انصافی و رعایت مصوبات را هم افزایش دهد.

فاطمی بیان کرد: از سوی دیگر نزدیک به یک هزار نوع کالا در استان یزد در حال تولید است و به اقصی نقاط کشور و جهان صادر می‌شود؛ ما می‌توانیم به گونه‌ای پیگیری کنیم که برای مردم یزد این محصولات کمی ارزان‌تر باشد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی ما در حوزه تنظیم بازار بحث خوراک دام است گفت: خوراک دام وارداتی و وابسته به نرخ ارز است و از طرف دیگر هم شبکه بعضا ناسالمی که وجود دارد منجر به ایجاد مشکلات فراوان در این حوزه می‌شود.

استاندار یزد افزود: این ظرفیت وجود دارد که ما بخشی از وابستگی استان یزد به خوراک دام را کاهش دهیم و به سمت تولید آن در استان حرکت کنیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید تلاش کنیم با اطلاع‌رسانی درست و اقدامات تبیینی، ذائقه مردم را به سمت گوشت شتر و ماهی بیش از پیش هدایت کنیم که هم از فواید آن بهره‌مند شوند و هم این تمرکز نیاز به گوشت قرمز و مرغ کاهش پیدا کند.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار