کد خبر: ۱۰۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر ایرلاین اختصاصی استان از طریق رایزنی با سرمایه‌گذارانی در این زمینه هستیم.
پیگیر ایرلاین اختصاصی کهگیلویه و بویراحمد هستیم

احسان عسکری در گفت‌وگو با آرانیوز در یاسوج، اظهار داشت: از گذشته پیگیر ایرلاین اختصاصی استان هستیم و در این راستا ‌با برخی سرمایه‌گذاران رایزنی‌ها‌ انجام شده و در صورت شناسایی سرمایه‌گذار، دولت امکانات خود را معطوف به این موضوع می‌کند.

وی ارائه خدمات یک ایرلاین به نام کهگیلویه و بویراحمد و مرکزیت فرودگاه یاسوج را ضروری دانست و افزود: پیشنهادهای زیادی درباره راه‌اندازی پرواز مشهد، نجف، کیش شده و در این زمینه مطالباتی از مسئولان و متولیان امر داشته‌ایم و در مجموع افزایش پروازهای یاسوج به تهران و همچنین گچساران به تهران و بالعکس در اولویت است.

عسکری خاطرنشان کرد: برخی سرمایه‌گذارانی که به استان می‌آیند با تراکم جنگل و مراتع جنگلی مواجه می‌شوند و منابع طبیعی نیز همکاری نمی‌کند و به همین دلیل بحث واگذاری‌ها از ماده 32 به ماده 3 تغییر یافته زیرا در ماده 3 قانون جنگل ها حق انتخاب همان حق بهره‌برداری است و بر‌اساس ماده 3 اجاره 20 درصد درآمد سالیانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از پیشنهادات این بوده که برای سرمایه‌گذار تا یک سال این 20 درصد به 7 درصد کاهش پیدا کند، یادآور شد: برای تعهد اشتغالزایی در استان 13 هزار و 520 اشتغال هدفگذاری شده بود که از محل تبصره 16 و بخشی از منابع دیگر در بخش مسکن تامین تاکنون در سامانه 12 هزار و 500 اشتغال ثبت شده که بسیار نزدیک به تعهد استان عمل کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در صورت آغاز عملیات اجرایی و افتتاح فازهای مختلفی از پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها شاهد کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

عسکری تصریح کرد: اشتغال‌های خرد و کوچک در طول زمان پایداری خوبی نشان نمی‌دهند و در صورتی پروژه‌های بزرگ ما از جمله پتروپالایشگاه گچساران، اوره و آمونیاک چرام، پالایشگاه دهدشت به بهره‌برداری برسند، به عنوان کانون‌های مرکزی اشتغال به صورت القایی اثر خواهند داشت و صنایع اقماری را نیز در کنار خود شکل خواهند داد.

عسکری باتاکید بر اینکه اگر انحرافی در تسهیلات اشتغال روستایی صورت گرفته باید برخورد لازم صورت گیرد، گفت: اشتغال روستایی در سال 97 به میزان 450 میلیارد ابلاغ شد و این منابع در 4 سال و نیم تزریق شد و تیرماه همین امسال آخرین دوره‌‌ای بوده که اعتبار تزریق شد.

انتهای پیام/.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار