کد خبر: ۱۰۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی:
اراک- مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: پیش از این ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت بودند که اخیرا دو دهک دیگر اضافه شده است.

۵ دهک اول جامعه از خدمات رایگان بیمه سلامت برخوردارند

 

به گزارش آرانیوز ، محمدرضا جیریایی صبح سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت پروژه‌های خوبی را اجرا کرده که مهمترین و اثربخش ترین آن پروژه ارز ترجیحی بود به این صورت تمام خدمات که در حوزه دارو ارائه می‌شود به صورت یارانه ارز ترجیحی به دارو تعلق گیرد.

وی افزود: سال گذشته با توجه به قانون بودجه، هیئت وزیران در شهریورماه، اساسنامه صندوق بیمه بیماری‌های خاص و صعب العلاج را تصویب و برای اجرا به وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ابلاغ کرد.

جیریایی بیان کرد: در آذرماه بعد از تدوین دستورالعمل اجرایی و بخشنامه‌های مرتبط از سوی سازمان بیمه سلامت، این صندوق فعالیت خود را در استان آغاز کرد و در پایان سال گذشته حدود ۴ میلیارد تومان برای ۳۴۶ پرونده به این افراد کمک شد.

جیریایی با اشاره به ۱۱ هزار و ۲۷۵ بیمار نشان دار شده در این صندوق اضافه کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال نیز ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای ۵۲۰ پرونده به این اقشار صعب العلاج کمک شده است، ۱۰۷ بیماری خاص در سیستم‌های الکترونیک سازمان تعریف شده است. عمده بیماری‌ها در گذشته در این قشر بیماران ام اس بودند که می‌طلبد مسئولین حوزه سلامت توجه جدی به این گروه از بیماری‌ها داشته باشند.

وی در خصوص حمایت از زوجین نابارور خاطرنشان کرد: این درمان از سال ۱۴۰۰ توسط سازمان کلید خورد و تمامی خدمات تشخیصی و درمانی و دارویی تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفت، تمامی تست‌های تشخیصی و درمانی و داروهای این زوجین از طریق تکنولوژی‌های گران قیمت ارائه می‌شود که سازمان توانسته مبلغ قابل توجهی از این خدمات را تحت پوشش قرار دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی تاکید کرد: در استان مرکزی ۱۸۰۰ بار مراجعه (۱۲۰۰ مورد سرپایی و ۲۰۰ مورد بستری) طی سال گذشته برای این زوجین ثبت شده و یک میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان به این افراد کمک شده است‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به افزایش ۳ دهک به ۵ دهک برای استفاده از پوشش بیمه‌ای رایگان افزود: پیش از این ۳ دهک اول جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت بودند که اخیراً دو دهک دیگر اضافه شده است؛ ۵ دهک بعدی نیز به ترتیب ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد حق سرانه را به صورت مشارکتی پرداخت می‌کنند و دهک دهم نیز باید مشارکت کامل را در پرداخت حق سرانه داشته باشد.

جیریایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان مرکزی ۶۵۴ هزار و ۶۵۸ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، از این تعداد ۳۲۶ هزار نفر تحت پوشش صندوق روستایی و ۱۸۳ هزار و صد نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی یا ایرانیان قرار دارند.

وی افزود: سازمان مکلف است نسبت به برقراری پوشش بیمه تمام اتباع بیگانه که کمیساریای عالی پناهندگان اسامی آنها را اعلام کند، اقدام کند که که‌در حال حاضر در استان مرکزی ۳۶۹۷ نفر از اتباع تحت پوشش این بیمه هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار