کد خبر: ۱۰۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
مدیر کل ثبت احوال گلستان:
گرگان-مدیر کل ثبت احوال گلستان نرخ رشد جمعیت در استان را ۱.۹ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ جایگزین جمعیت باید به ۲.۱ برسد که اکنون گلستان نزدیک به نرخ جایگزین جمعیت است.

نرخ رشد جمعیت در گلستان ۱.۹ درصد است

 

به گزارش آرانیوز ، حمیدرضا مطیع در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر، با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار و ۹۲۲ واقعه ولادت در گلستان به ثبت رسیده است، افزود: این آمار در سال گذشته به ۲۹ هزار و ۵۸۸ مورد رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار و نیم درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان گفت: با هدف گذاری و برنامه ریزی های انجام شده به لحاظ فرهنگ سازی و حمایت‌های اقتصادی که به عمل می‌آید وضعیت ولادت در چهار ماه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در چهار ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ هشت هزار و ۷۸۶ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده است، ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال ۹ هزار و ۵۲۶ واقعه ولادت در گلستان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۴ درصد افزایش را شاهد هستیم.

مطیع از کاهش ۲.۳ درصدی ازدواج در چهارماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در گلستان خبر داد و اظهار کرد: در چهار ماه سال ۱۴۰۱، پنج هزار و ۵۳۸ واقعه ازدواج به ثبت رسید که این آمار در چهار ماه امسال پنج هزار و ۴۱۳ واقعه بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان گلستان گفت: سال گذشته استان گلستان در بحث ازدواج رتبه ۶، در طلاق رتبه ۱۷ و در وفات رتبه ۱۵ کشور را ثبت کرد.

وی نرخ رشد جمعیت در گلستان را ۱.۹ درصد اعلام کرد و افزود: نرخ جایگزین جمعیت باید به ۲.۱ برسد که اکنون گلستان نزدیک به نرخ جایگزین جمعیت است.

مطیع خاطرنشان کرد: در چهارماه ابتدای امسال گنبد با ۲ هزار و ۲۸ واقعه و گرگان با هزار و ۵۷۷ واقعه ولادت بالاترین موالید و بندرگز با ۱۲۰ مورد کمترین ولادت را داشته اند.

نظرشما
پربازدیدها