کد خبر: ۱۰۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از تعیین تکلیف بیش از ۹۵ درصد کالاهای موجود در انبار اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات استان مرکزی خبر داد.
تعیین تکلیف بیش از ۹۵ درصد کالاهای موجود در انبار اموال تملیکی و گمرکات استان مرکزی

به گزارش آرانیوز از اراک، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌ سیدعبدالمهدی موسوی با اشاره به تعیین تکلیف کالاهای توقیفی و رسوبی موجود در انبار اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات استان مرکزی، اظهار داشت: با اقدامات و نظارت‌های صورت گرفته، بازدیدهای مستمر و برگزاری جلسات منظم، طی یک سال گذشته و سال جاری، بیش از 95 درصد کالاهای موجود در انبار اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و گمرکات استان مرکزی که دارای حکم بودند و یا کالاهای سریع الفساد محسوب می شدند، تعیین تکلیف شده و با صدور دستورات قضایی از طریق مزایده عمومی و دیگر راهکارهای قانونی به فروش رسیده و یا امحا شده است. 

وی افزود: در سال گذشته در مجموع 1446 پرونده در خصوص تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها رسیدگی و با صدور احکام قضایی 3311 ردیف کالایی به ارزش بیش از 131 میلیارد تومان ترخیص شد.

موسوی در ادامه بیان کرد: در 3 ماهه نخست امسال نیز 418 پرونده در این خصوص بررسی و احکام آنها صادر شد که در نتیجه 538 ردیف کالایی به ارزش 76 میلیارد تومان از این انبارها، به صورت فروش و یا استرداد ترخیص شده است.

رئیس دستگاه قضایی استان مرکزی تصریح کرد: نظارت بر وضعیت انبارهای سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و تعیین تکلیف اموال موجود در انبارها، در دستور کار مستمر دادگستری استان مرکزی قرار دارد تا اموال توقیفی در سریع‌ترین زمان ممکن تعیین تکلیف و از هرگونه هدر رفت آنها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در پی ورود مناسب دادگستری استان مرکزی به ‌منظور تعیین تکلیف کالاهای رسوبی، شرایط فعلی در مقایسه با گذشته بسیار مناسب‌تر و بهتر است، اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد و باید تلاش‌های بیشتری به ویژه در زمینه ترخیص به موقع کالاهای ضروری و مورد نیاز غذایی و بهداشتی با توجه به استمرار ورود و خروج کالا صورت گیرد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار