کد خبر: ۱۰۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
مدیرکل راهداری و حمل و نقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: نرخ بلیت اتوبوس از شهرهای استان برای سفر اربعین حسینی اعلام شد.
قیمت بلیت اتوبوس اربعین از شهرهای خراسان شمالی اعلام شد

به گزارش آرانیوزاز بجنورد، محمد مشتری امروز در نشست ستاد حمل و نقل و سوخت اربعین خراسان شمالی اظهار داشت: نرخ بلیت ناوگان اتوبوس با ظرفیت 40 تا 42 صندلی از بجنورد به مهران، 810 هزار تومان، با ظرفیت 30 تا 32 صندلی، یک میلیون و 134 هزار تومان و با ظرفیت 25 تا 27 صندلی(vip) ، یک میلیون و 360 هزار تومان است و به همین تناسب، نرخ بلیت سایر شهرهای استان با توجه به مسافت اعلام شده است.

وی با اشاره به آغاز سفرهای اربعین از 27 مردادماه، افزود: شأن و منزلت زائران اربعین حسینی باید حفظ شود و در این راستا از تمام ظرفیت و توان این اداره کل برای مدیریت و اعزام زائران استان به مرز مهران استفاده می‌کنیم.

مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: در اربعین سال گذشته بیش از 8 هزار زائر از خراسان شمالی با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به مرز مهران اعزام شدند و با توجه به این که پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران در سال جاری افزایش یابد تمهیدات لازم برای سفر ایمن اندیشیده شده است.

وی به پیگیری‌های انجام شده در خصوص مشوق‌هایی برای شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان ایام اربعین ادامه داد: پیش‌فروش بلیت سفرهای اربعین در استان به مقصد پایانه‌های مرزی همزمان با سراسر کشور آغاز شده، همچنین امسال از ظرفیت خودروهای شخصی عازم مرز مهران در پویش توصیه شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز به مصوبات جلسات گذشته کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین اشاره و عنوان کرد: در ایام اجرای طرح اربعین حسینی فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی به شکل دربستی ممنوع است.

سعید سبحانی افزود: از تمامی ظرفیت های استان به منظور انتقال زائران اربعین حسینی استفاده خواهیم کرد، لذا رعایت مقررات ابلاغی و شیوه نامه مربوطه را از مدیران عامل شرکت‌های مسافری در راستای تکریم زائران استان خواستاریم.

در این جلسه اعضای کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین مشکلات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

 

برچسب ها: اربعین 1402
نظرشما
پربازدیدها