کد خبر: ۱۰۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳
امام جمعه بجنورد:
بجنورد- امام جمعه بجنورد سفر رهبر انقلاب به استان را موجب رشد و تقویت حوزه های علمیه دانست و گفت: اکنون ۱۰ پایه حوزه علمیه در خراسان شمالی فعال است.

 

سفر رهبری به خراسان شمالی باعث رشد حوزه‌های علمیه این منطقه شد

به گزارش آرانیوز  ، حجت الاسلام رضا نوری صبح دوشنبه در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی که در مصلی امام خمینی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: ارزش انسان به کسب علم است و علما نقش مهمی در کشور دارند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به این موضوع که کتاب الغدیر نوشته علامه امینی چهل سال زمان برده است، گفت: این عالم دینی برای اینکه مسئله غدیر را واضح و روشن برای جامعه بیان کند، زمان گذاشت و نزدیک به ۱۰ هزار کتاب مطالعه و ۱۰۰ هزار جلد کتاب به مکررات مراجعه داشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران علمای بزرگ زحمات زیادی کشیدند و حضرت امام (ره) با حمایت علما انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران، حوزه‌های علمیه بدون چشم داشت، کارشان را شروع کردند و مردم نیز باید این مجموعه‌ها را حمایت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی در حوزه علمیه خراسان شمالی اتفاقات خوبی رقم زد و اکنون ۱۰ پایه حوزه علمیه در استان کامل است و از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته ایم و زیرساخت‌ها کامل‌تر و برنامه‌ها منسجم‌تر خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها