کد خبر: ۱۰۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
سخنگوی شهرداری شیراز از آغاز تخفیف عوارض۲۲ درصدی ساختمانی، شغلی و بهای خدمات شهرداری از ٨ مردادماه تا ۷ شهریورماه خبر داد و گفت: تخفیف عوارض ۲۴ درصدی نیز تا هفتم مردادماه جاری ادامه دارد.
آغاز تخفیف عوارض ۲۲ درصدی ساختمانی در شیراز

به گزارش آرانیوز  از شیراز، رضا جاویدی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه شیراز طی ماه‌های اخیر در یک تکاپوی عمرانی قرار گرفته و شهروندان شاهد اجرایی شدن پروژه‌های متعدد و عمدتا بزرگی هستند، اظهارداشت: اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی با توجه به رشد فزاینده فضا و جمعیت شیراز، امری اجتناب ناپذیر و الزامی است.

وی با بیان اینکه بعضی پروژه‌ها که اجرای آن منجر به بروز مشکلات و محدودیت‌هایی موقت، اما اثرگذار در تردد و خدمات رسانی می‌شود، مصوبات نهاد‌های تخصصی و حاکمیتی نظیر شورای ترافیک، اخذ می‌شود، گفت: قطعا همکاری و همراهی و صبوری شهروندان در اجرای چنین پروژه‌هایی، جای قدردانی و تشکر داشته و از طرفی مشکلات و محدودیت‌های ایجاد شده جای عذرخواهی دارد.

جاویدی ضمن یادآوری اینکه پروژه لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی از محدوده دروازه قرآن به سمت رودخانه خشک، طی روز‌های اخیر اجرایی شده است، گفت: اجرای این پروژه براساس مطالعات کارشناسی، به عنوان یک ضرورت برای پیشگیری از حوادثی نظیر سیل فروردین 98، در دستور کار قرار گرفت و فاز اول آن سال گذشته انجام و فاز دوم نیز از یکشنبه اول مرداد آغاز شده است.

سخنگوی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه این پروژه با توجه به تبعات اثرگذار ترافیکی آن باید تا قبل از فصل جدید تحصیلی و افزایش تردد‌ها و قبل از فصل بارندگی اجرایی و کامل می‌شد، گفت: این پروژه به شکل شبانه‌روزی در حال انجام بوده و امیدواریم که در زمان مقرر به اتمام برسد و پس از آن هم لایروبی کانال‌های انتقال آب‌های سطحی قبل از فصل بارش، اجرایی شود.

جاویدی گفت: طی ماه‌های اخیر شاهد اجرای طرح لوله‌گذاری با هدف هدایت و دفع آب‌های سطحی در سایر مناطق شیراز نیز بوده‌ایم، اجرای این طرح در محور ورودی اصلی شیراز و یکی از مناطق مهم گردشگری این شهر را عامل مشهود شدن آثار و تبعات آن دانست.

وی به پروژه تعریض پل سلمان فارسی هم اشاره و با بیان اینکه بتن ریزی این پروژه طی یک رکودی چهار روزه انجام شد، گفت: تابلو‌های ترافیکی در سطح شهر مسیر‌های جایگزین را اعلام کرده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با بیان اینکه مرحله یازدهم جهش عمرانی شیراز با هدف توسعه آسفالت یا ترمیم آسفالت معابر اجرایی خواهد شد، گفت: موضوع آسفالت معابر از خواسته‌های جدی شهروندان بوده که در تماس با سامانه 137 مطرح شده است.

وی با بیان اینکه در جهش آسفالت پیش‌بینی دو میلیون و 200 هزار متر مربع آسفالت با اعتباری بالغ بر 4000 میلیارد ریال شده است، گفت: اجرای هر مترمربع آسفالت، 200 هزار تومان برای شهردار هزینه در بر خواهد داشت.

جاویدی، اقدامات اجرایی شده از سوی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در فضاسازی مناسبتی ایام محرم را مطلوب توصیف و خاطرنشان کرد که امسال با فضاسازی منطقی و اثرگذاری مواجه هستیم.

وی، برخورد شهرداری با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در هر نقطه از شیراز به ویژه باغ‌های قصردشت را قانونی و بدون اغماض دانست و با یادآوری اینکه چنین اقداماتی طی ماه‌های اخیر تسریع و تشدید شده است، گفت: در راستای احیای حقوق عامه با همکاری جهاد کشاورزی و دادگستری فارس در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی، اجرای آرای کمیسیون ماده 100 و آرای صادره از دیوان عدالت اداری ورود کرده‌ایم.

سخنگوی شهرداری شیراز همچینن از آغاز تخفیف عوارض22 درصدی ساختمانی، شغلی و بهای خدمات شهرداری از 8 مردادماه تا 7 شهریورماه خبر داد و گفت: تخفیف عوارض 24 درصدی نیز تا هفتم مردادماه جاری ادامه دارد.

جاویدی به راه‌اندازی شیفت شب پروژه‌های عمرانی شهرداری شیراز اشاره و بیان کرد: سه شیفت کردن پروژه‌ها در راستای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌هاست که در یک فرآیند مدیریتی کنترل پروژه رصد می‌شوند.

وی همچنین سرعت کند همکاری برخی از دستگاه‌های خدمات رسان در جابجایی تاسیسات را از چالش‌های عمده اجرای پروژه‌های عمرانی در شیراز ذکر و خاطرنشان کرد که شهرداری از ظرفیت‌های قانونی خود برای تسریع در امور و مرور شهروندان استفاده خواهد کرد.

سخنگوی شهرداری شیراز ادامه داد: رفع سد معبر در معابر به عهده شهرداری است و در این راستا به یکسری از رستوران‌ها تذکر و اخطار داده شد.

انتهای پیام/424/.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار