کد خبر: ۱۰۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
در راستای پیگیری حقوق عامه و با دستور قضایی و تهیه دستوالعمل مدون وسایل نقلیه توقیف شده در پارکینگ‌های مراجع انتظامی استان فارس ۲۲ هزاروسیله نقلیه که غالب آن‌ها موتورسیکلت بود تعیین تکلیف و از پارکینگ‌های انتظامی سطح استان خارج شد.
۲۲ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های انتظامی فارس تعیین تکلیف شد

به گزارش آرانیوز  از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم، اظهار داشت: تعیین تکلیف وسایل نقلیه موجود در این پارکینگ‌ها در جهت لزوم حمایت از حقوق عامه در بحث اموال و مالکیت شهروندان و در اجرای ماده 215 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 92 و ماده 66 قانون اجرای احکام مدنی و اجرای بخشنامه‌های صادره از سوی دادستان کل کشور انجام شده است. 

موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: تاکنون چهار مرحله مزایده از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سطح استان فارس برگزار شده است که در اسفندماه سال گذشته تعداد 5 هزار و چهارصد دستگاه موتورسیکلت و 38 دستگاه خودرو، در اردیبهشت ماه سال جاری 6 هزار دستگاه موتورسیکلت و 30 دستگاه خودرو، در خردادماه پنج هزار و 200 دستگاه موتورسیکلت و در تیرماه امسال نیز 5 هزار دستگاه موتورسیکلت که در مجموع قریب به 22 هزار وسیله نقلیه که غالب آن‌ها موتورسیکلت بود، تعیین تکلیف شد و از پارکینگ‌های انتظامی سطح استان فارس خارج شد. 

وی با بیان اینکه مزایده این وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت‌های توقیفی فاقد دستور قضایی و پرونده قضایی است، گفت: مطابق مقررات پیش از این به مالک و متصرف این موتورسیکلت‌ها جهت مراجعه و ترخیص اخطار‌های قانونی داده شده و حتی در مواردی تسهیلاتی در باب حق بیمه و هزینه پارکینگ اعطا شد که متاسفانه تعداد فراوانی از این وسایل نقلیه به علت عدم مراجعه مالکان به صورت رسوبی در پارکینگ‌ها باقی مانده بود که با برنامه‌ریزی تعیین تکلیف شد.

موسوی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی، پیگیری و اقدامات به عمل آمده از سوی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان فارس به منظور تعیین تکلیف وسایل نقلیه رسوبی و توقیفی در پارکینگها، بیش از نیمی از وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های انتظامی استان فارس تعیین تکلیف و خارج شده است.

وی خاطرنشان کرد: بنا داریم تا پایان تابستان امسال پارکینگ‌های انتظامی استان فارس از تمام وسایل نقلیه رسوبی تخلیه شود و این موضوع با جدیت در دستور کار دادستان‌های حوزه‌های قضایی قرار دارد.

 

 
نظرشما
پربازدیدها