کد خبر: ۱۰۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
مدیرعامل آبفای خراسان شمالی گفت: طرح تامین آب اضطراری سه شهر خراسان شمالی انجام می‌شود.
عملیات تأمین آب اضطراری ۳ شهر خراسان شمالی انجام‌ می‌شود

رضا نعیمی در گفت‌وگو با آرانیوز در بجنورد اظهار داشت: طرح تامین اضطراری آب شرب با تقویت آبرسانی به 3 شهر استان خراسان شمالی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه 3 طرح اضطراری آبرسانی در سطح شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین در حال اجراست، افزود: در طرح آبرسانی به شهر بجنورد، حفر و تجهیز 11 حلقه چاه که 7 حلقه در منطقه پلنگ دره و مابقی در منطقه کلاته نقی و حومه شهر بجنورد اجرا می‌شود.

مدیرعامل آبفای خراسان شمالی گفت: با بهره برداری از این چاه‌ها بیش از 400 لیتر بر ثانیه به مجموع توان تولید آب‌های زیرزمینی از چاه‌های آهکی باکیفیت اضافه خواهد شد.

وی گفت: طرح آبرسانی از چاه های مناطق شیرکوه، گره زو و پیرشهید به شهر شیروان با اجرای 8 حلقه چاه و احداث مخزن 10 هزار مترمکعبی برای جایگزینی با آب سد که در خشکسالی های اخیر نتوانست آب شرب را تامین کند، در روزهای انتهایی خود است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

نعیمی ادامه داد: در شهر اسفراین نیز حفر و تجهیز 8 حلقه چاه در منطقه کبوترخانه در دستور کار قرار گفت و حفاری چاه‌های شماره 5 و 6 در حال اتمام است و 2 حلقه چاه دیگر نیز در تابستان سال جاری حفر و به شبکه بهره برداری متصل خواهد شد.

 

نظرشما
پربازدیدها