کد خبر: ۱۰۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل آب منطقه ای فارس:
شیراز- مدیرعامل آب منطقه ای فارس از تکمیل شدن پروژه خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز خبر داد.

خط دوم انتقال آب سد «درودزن» به شیراز آماده بهره برداری است

 

به گزارش آرانیوز ، سیاوش بدری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه انتقال آب از سد «درودزن» به شیراز از سال ۱۳۹۰ آغاز شده و پس از گذشت بیش از یک دهه تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: پروژه انتقال خط دوم آب رسانی به کلان شهر شیراز از سد «درودزن» از جمله طرح‌هایی بوده که تکمیل آن در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان فارس مورد تاکید بوده که پس از اختصاص منابع مالی به این طرح اکنون آماده بهره برداری است.

بدری توضیح داد: خط دوم انتقال آب شرب از سد «درودزن» به شیراز با ۷۸ کیلومتر طول مسیر، چهار هزار و ۴۴۰ متر تونل انتقال، دارای ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه با ظرفیت سه هزار لیتر در ثانیه و سه مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در مجموع ۶۰ هزار متر مکعب است.

وی در خصوص تأمین آب شرب کلان شهر شیراز نیز تصریح کرد: آب شرب شهر شیراز از طریق آبخوان‌های آهکی و خط اول انتقال آب از سد «درودزن» با ظرفیت یک هزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه در حال تأمین بوده که برطرف کننده نیاز شهر شیراز نیست.

بدری اضافه کرد: با بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد «درودزن» به شهر شیراز می‌تواند ظرفیت تأمین آب شرب شیراز را به سه هزار لیتر در ثانیه رسانده و میزان بهره برداری از آبخوان‌های آهکی حومه شیراز را کاهش می‌دهد.

نظرشما
پربازدیدها