کد خبر: ۱۰۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گفت: بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد منابع خود را در کل کشور به ساخت مسکن اختصاص دهند.
بانک‌ها موظفند ۲۰ درصد منابع خود را در کل کشور به ساخت مسکن اختصاص دهند

به‌گزارش آرانیوز  از اراک، حسین مذنب ظهر امروز در شورای مسکن استان مرکزی، اظهار داشت: پیرو دستور رئیس جمهور مبنی برتشکیل و بازرسی مشترک بین وزرات کشور و وزارت راه و شهرسازی میهمان استان مرکزی بودیم و از پروژه‌های نهضت ملی استان در چند شهر مختلف استان بازدید شد، به طوری که اقدامات خوب در استان انجام شده است، اما نیاز است با شتاب و سرعت بیشتری دنبال شود امیدواریم تا پایان دو ماه فصل کاری شاهد پیشرفت خوب پروژه‌ها باشیم. 

وی افزود: روند اجرای طرح‌های مسکن در استان مرکزی در سطح مطلوب است، اما ضرب آهنگ آن کند است، بنابراین توقع از استان مرکزی است تا عقب ماندگی در این حوزه را جبران کند و رتبه استان از جایگاه 16 به جایگاه 10 استان نخست جدول برسد که در غیر این صورت، استان مرکزی به جایگاه 10 استان آخر جدول می‌رسد. 

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد، بازرسی و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: اولویت واگذاری به متقاضیان در شهرهای جدید و شهرهایی که محدودیت زمین وجود ندارد در دستور کار قرار گرفت، بنابراین متقاضیان می‌توانند زمین را تحویل بگیرند و در مدت دو سال خانه‌های خود را تکمیل کنند. 

مذنب بیان کرد: هیچ گونه محدودیت تسهیلات بانکی چه در خصوص نهضت حمایتی و خود مالکی نداریم و همه بانک‌ها موظف‌اند به افراد متقاضی تسهیلات نهضت ملی مسکن را پرداخت کنند، بانک‌ها براساس قانون موظفند 20 درصد منابع خود را در کل کشور، به ساخت مسکن اختصاص دهند. 

وی عنوان کرد: توقع است پروژه‌ها با شتاب بیشتر و تصمیات قاطع‌تر پیش برود، هر مواردی که در استان حل نشود در سطح کلان توسط ما حل می‌شود، قرار است طرح‌های مسکن در دولت سیزدهم افتتاح شود و 2 سال بیشتر از عمر دولت باقی نمانده بنابراین ضروری است در این مهم اهتمام جدی صورت گیرد و و خواهش ما براین است که از تعهد 4 میلیون مسکن سهم استان محقق شود. 

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار