کد خبر: ۱۰۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه سد آبریز از روند ساخت خارج نیست، گفت: اما مقدمات کار برای کلنگ‌زنی فراهم نشده است.
مقدمات کلنگ‌زنی سد آبریز برای سفر رئیس جمهور فراهم نشد

به گزارش آرانیوز از یاسوج، سید علی احمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مطالبات به حق مردم استان سد آبریز کهگیلویه است که سبب تحول در کشاورزی و معیشت مردم خواهد بود.

وی عنوان کرد: سد آبریز از روند ساخت خارج نشده اما مقدمات کار برای کلنگ زنی در سفر دور دوم رئیس جمهور آماده نشده است.

احمدزاده ابراز کرد: پنج رودخانه استان حوزه آبریز رودخانه مارون را تشکیل می دهد و 187 میلیون متر مکعب سهم آب استان است.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سهم آب این استان در مارون برداشت نمی‌شود و جذب استان خوزستان می‌شود.

احمدزاده افزود: پمپاژ آب رودخانه مارون به دهدشت غربی، موجب کم شدن 56 میلیون متر مکعبی حقابه سد آبریز شد و با پایین آوردن دیوار سد، وزارت نیرو اعلام کرد که باید مطالعات سد مجددا انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: مجوز زیست محیطی این سد که مهم‌ترین مجوز بوده را اخذ کردیم، وزیر نیرو قول داده‌اند که این سد ساخته شود ولی منتظر تکمیل مطالعات هستند.

احمدزاده با اشاره به اینکه سد آبریز از روند ساخت خارج نشده است، گفت: برآورد ما این است که با احداث سد در کهگیلویه و چرام درآمد مردم بالغ بر هفت هزارمیلیارد تومان افزایش پیدا می کند و تحول زا خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سد آبریز تمام مجوزهای خود را اخذ کرده و مطالعات فاز دوم آن در حال نهایی شدن است.

به گفته آرش مصلح سد آبریز از جمله طرح‌هایی است که قرار است در حضور رئیس جمهور مطرح و به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: وزارت نیرو
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار