کد خبر: ۱۰۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:
زنجان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: با توجه به افزایش دما و مصرف بالای آب شرب ذخایر آبی این استان در وضیعت قرمز قرار گرفت.

وضعیت ذخایر آب در استان زنجان وارد مرحله قرمز شد

 

علیرضا جزءقاسمی در گفتگو با آرانیوز با بیان اینکه با توجه به افزایش دما و مصرف بالای اب شرب ذخایر اب این استان در وضیعت قرمز قرار گرفت، تاکید کرد: برای جلوگیریا ز قطع آب شهروندان در مکصرف آب صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان از شستوشی حیالط، خودرو و آبیاری درختان با آب شرب جداخوداری کنند، افزود: در تابستان یک مشترک در روستا سه برابر یک شهروند زنجانی آب مصرف می‌کند و باید موضوع مدیریت مصرف آب در جامعه فرهنگسازی شود.

جزء قاسمی ادامه داد: با وجود اینکه امسال شاهد افزایش‌ها بارش‌ها بودیم اما میزان آن در استان زنجان نسبت به میانگین بلند مدت ۷.۵ درصد کاهش دارد و این موضوع اهمیت مدیریت مصرف آب و کاهش تقاضا را برجسته می‌سازد.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: الگوی بارندگی نیز در استان تغییر کرده و به جای برف بیشتر شاهد بارش باران هستیم و از طرفی پراکندگی بارش نیز در استان یکسان نبوده و در برخی نقاط بارندگی خوبی را شاهد بودیم اما در برخی نقاط کمبود بارش داریم که این موضوع در روان‌آب‌ها و سایر موارد تأثیر دارد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار