کد خبر: ۱۰۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
مدیر کل تآمین اجتماعی استان فارس از کاهش ضریب پشتیبانی بیمه تآمین اجتماعی در سطح استان خبر داد و گفت: این ضریب در حال حاضر ۳.۹ درصد است.
ضریب پشتیبانی بیمه تامین اجتماعی فارس کاهش یافت

به گزارش آرانیوز از شیراز، بعدازظهر امروز به مناسبت هفته تامین اجتماعی نشست خبری مدیر کل تآمین اجتماعی استان فارس به همراه معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی و معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برگزار شد و جلیل مرادی مدیر کل تامین اجتماعی استان از کاهش ضریب بیمه شدگان در این استان خبر داد و گفت: ضریب پشتیبانی بیمه تآمین اجتماعی استان از طریق بیمه شدگان به 3.9 رسیده است که این کاهش به عنوان یک زنگ خطر برای تأمین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان بالغ بر 1700 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود، عنوان کرد: وصولی سازمان بسیار کم و در این زمینه منفی است. 

مرادی همچنین به میزان جمعیت مستمری بگیران در سطح استان فارس اشاره کرد و افزود: تعداد مستمری بگیران استان 428 هزار و 786 نفر و تعداد بیمه شدگان بیش از یک میلیون و 990 هزار نفر است. این در حالیست که پنجاه درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تآمین اجتماعی است و استان فارس در پرداخت مستمری در رتبه ششم کشور قرار دارد. 

وی گفت: در سال جاری برای دریافت کنندگان حداقل مستمری و مشمولین ازکارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد و همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، میزان افزایش در سال جاری بیست و یک درصد اعلام شد. 

مدیر کل تأمین اجتماعی استان فارس همچنین در خصوص تعداد کارگاه‌های تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد: تعداد 141 هزار و 163 کارگاه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی استان است که از این تعداد 73 هزار و 144 کارگاه فعال و 68 هزار و 19 کارگاه نیمه فعال است.

ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی به بیش از چهار میلیون نفر مراجعه کننده 

در ادامه این نشست معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس در سخنانی بیان کرد: درمان تامین اجتماعی شامل دو بخش مستقیم و غیر مستقیم است که بخش مستقیم آن شامل مراکز ملکی از جمله بیمارستان شهید بهشتی و 23 مرکز درمانی سرپایی در سطح استان است. 

صادق جلیلی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از بیست و دو هزار مورد بستری و بیش از چهار میلیون و 400 هزار مراجعه کننده از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش تآمین اجتماعی بهره‌مند شدند، گفت: باتوجه به پوشش پنجاه درصدی بیمه شدگان تأمین اجتماعی در استان نمی‌توانیم در بخش درمان مستقیم به تنهایی پاسخگوی باشیم؛ لذا ناچار به توسعه ارائه خدمات در بخش غیرمستقیم هستیم. 

جلیلی در این نشست در پرسش خبرنگاران در خصوص موضوع تبدیل وضعیت پزشکان پاسخ داد: در سال گذشته 28 پزشک عمومی و متخصص و 105 نفر از پزشکان سایر رسته‌های درمانی تبدیل وضعیت آن‌ها صورت گرفت. 

گفتنی است بهره برداری از یک درمانگاه در شهرستان فیروزآباد با اعتبار 840 میلیارد تومان، ساخت درمانگاه مهر با 40 درصد پیشرفت فیزیکی و احداث یک درمانگاه در شهرستان خرم بید و درمانگاه خیر ساز در شهر زرقان از دیگر پروژه‌هایی مراکز درمانی بود که معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان فارس به آن اشاره کرد. 

در ادامه این نشست معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی به ارائه گزارش عملکرد پرداخت و اظهار داشت: در فارس شبکه گسترده‌ای از مراکز طرف قرارداد را فراهم شده است که مشتمل بر چهار هزار و 450 مرکز طرف قرار داد است.

بهرام کریم آقایی به موضوع پرداخت مطالبات به مراکز خصوصی اشاره کرد و گفت: در سال 1401 بالغ بر دو هزار و 450 میلیارد تومان به مراکز پرداخت شده است. 

کریم آقایی روند وضعیت پرداخت‌ها را نسبت به سال گذشته مطلوب‌تر دانست و بیان کرد: در خصوص پرداخت مطالبات به مراکز دانشگاهی درمانی تا دی ماه تسویه آن‌ها صورت گرفته و مراکز داروخانه‌ای دانشگاهی نیز تا اردیبهشت ماه پرداخت آن‌ها انجام شده است. 

معاون خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی همچنین یادآور شد: مطالبات مراکز داروخانه‌ای خصوصی تا پایان اردیبهشت ماه 1402 پرداخت شده است. 

کریم آقایی در پایان یادآور شد: متأسفانه یکی از مطالباتی که در پرداخت آن اختلال ایجاد شده پرداخت سرانه همکاران پزشکان خانواده است که پیگیری لازم برای پرداخت بروز این مطالبات در حال انجام است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها