کد خبر: ۱۰۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از انعقاد قرارداد برای آبرسانی به ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
انعقاد قرارداد برای آبرسانی به ۱۸۴ روستای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آرانیوز امید صالحی  در یاسوج یکی از مشکلات شبکه آب یاسوج را نوبت‌بندی دانست و اظهار داشت: ما برای اینکه آب به یک شرایط پایدار برسد، ابتدا تلاش می‌کنیم که مخازن آب به یک حالت پایدار برسند و بعد آب را وارد مدار و شبکه توزیع آب می‌کنیم که متأسفانه هنگام انتقال آب ضریب شکستگی توزیع بالاست؛ چرا که آب با سرعت شدید وارد مدار می‌شود.

وی همچنین از احداث چهار حلقه چاه آب در منطقه ساحلی جنب بیمارستان امام سجاد(ع) به منظور تقویت و پایداری شبکه آبرسانی شهرک الغدیر و ولایت خبر داد و افزود: این چهار حلقه چاه به عنوان پدافند غیرعامل و به عنوان پشتیبانی برای پایداری آب یاسوج در هنگام بحران‌ها در نظر گرفته شده است.

صالحی ابراز کرد: سه حلقه چاه آب هم در محدوده مختار یاسوج احداث می‌شود و هر حلقه چاه حدوداً 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر از ابتدا ما به دنبال احداث این حلقه‌های چاه آب بودیم با این مشکلات مواجه نبودیم.

وی یادآور شد: هزینه نگهداری تصفیه خانه بالا است و با اعتبار این تصفیه خانه می‌توانستند حلقه‌های چاه آب ایجاد کنند و آب شهر یاسوج را پایدار نگه دارند وسریعتر آب هم وارد مدار می‌شد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات تنش آبی یاسوج را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تصفیه خانه اضطراری یاسوج، در دولت قبل حدوداً 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و تا الان 32 میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است و برای محوطه‌سازی و آبگیر این تصفیه خانه 35 میلیارد تومان اعتبار دیگر لازم بوده و بخشی از اعتبارات تصفیه خانه موجود است و برای بخش دیگری نیاز به توجه ویژه‌تر دولت داریم.

صالحی بیان کرد: اگر آبگیر تصفیه خانه یاسوج کار شود، پروژه وارد مدار می‌شود و در فاز اول 200 لیتر بر ثانیه آب تولید می‌شود که پاسخگوی 60 هزار نفر می‌باشد، سال گذشته این آبگیر کار شد و هنگام بارندگی و سیل گذشته زیر آب رفت و الان باید لوله‌ها را بیرون بکشیم و دوباره کار را انجام بدهیم. شرایط سختی برای انجام کار وجود دارد و ما باید تمهیداتی بیندیشیم که هر چه سریعتر کار جلو برود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات دولت برای رفع تنش آبی از برخی شهر‌های استان اختصاص 60 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب شهر‌های همچون سرفاریاب، گچساران، باشت، قلعه رئیسی، دیشموک، بوستان، چرام، بهمئی، لنده و سوق می‌باشد که در حال حاضر 20 میلیارد تومان آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأمین شد و 20 میلیارد تومان آن نیز از محل اعتبارات نفت و 10 میلیارد تومان آن نیز از محل اعتبارات استانی و مابقی هم از سایر منابع مالی اختصاص می‌یابد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود: بعد از انجام مراحل قانونی هفت پیمانکار با تخصیص 20 میلیارد تومان کار را در شهر‌ها آغاز کرده‌اند.

صالحی با بیان اینکه 1641 روستا تحت پوشش آبرسانی این شرکت است، خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت زدایی و بسیج آبرسانی به روستا‌ها و مناطق دور افتاده، در این دولت 208 میلیارد تومان با بسیج سازندگی قرار داد بسته‌ایم که تاکنون 217 میلیارد تومان در این راستا تخصیص داده شده که بخش از این اعتبارات را از منابع داخلی شرکت گذاشتیم.

وی تصریح کرد: بر همین اساس از ابتدای سفر دور اول رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد برای پروژه آبرسانی 184 روستا قرارداد منعقد کردیم که 48 روستا از این تعداد به بهره‌برداری رسید و به نمایندگی در یکی از روستا همزمان با سفر دور دوم رئیس جمهور برنامه افتتاحی خواهیم داشت.

صالحی اضافه کرد: تعداد روستا‌های آبرسانی شده 33 روستا بود که در طول دو ماه از مسئولیت بنده به 48 روستا رسید که باید از همین جا از بسیج سازندگی به طور ویژه تقدیر و تشکر کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پروژه آبرسانی به 50 روستا دیگر در حال انجام بوده که هنوز تکمیل نشده‌اند.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: وزارت نیرو
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار