کد خبر: ۱۰۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
نوروزی عنوان کرد؛
گرگان - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای رفع تنش آبی گلستان اختصاص یافته است.

اختصاص ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی گلستان

به گزارش آرانیوز ، رحمت اله نوروزی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های مداوم مسئولان و ورود دستگاه قضا در مورد با پلمب چاه‌های غیر مجاز اما همچنان چاه‌های غیر مجاز در استان ایجاد شده که باعث کاهش بیش از حد آب‌های زیر زمینی شده است.

وی افزود: تکمیل سد نرماب و میرداماد و همچنین اجرای پروژه آب شیرین کن از جمله طرح‌هایی است که هرچه سریع‌تر برای رفع تنش آبی استان باید اجرایی شوند.

وی گفت: پروژه پتروشیمی گلستان از سال ۸۵ تا کنون راکد مانده بود با سفر محسنی اژه ای و مسئولان استانی مسائل حقوقی آن رفع شد.

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول گفت: با راه اندازی این پروژه پنج هزار شغل در استان ایجاد می‌شود که این می‌تواند رونق خوبی به اقتصاد استان ببخشد.

وی با اشاره به اینکه بحث نیروگاه علی آباد را از دولت قبل پیگیر بودیم، ادامه داد: با همدلی و هماهنگی‌های که بین مسئولان استانی و کشوری صورت گرفت ۴۳۰ یورو برای سیکل ترکیبی علی آباد کتول اختصاص داده شد.

وی در خصوص تله کابین علی آباد گفت: اکنون مدت هفت ماه است که مجوز اجرا اخذ شده و منتظر سرمایه‌گذار هستیم.

نوروزی با اشاره به اینکه ما جزو حافظان منابع طبیعی و محیط زیست هستیم، افزود: باید نسبت به توسعه اقتصادی هم توجه داشته باشیم که این موضوع با جذب گردشگر اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه گلستان اقتصاد دریا ندارد، ادامه داد: با آب و هوایی که در گلستان حاکم است جزیره آشوراده می‌تواند به قطب گردشگری در کشور تبدیل شود. در بحث ارز ترجیحی جزو مخالفین حذف این ارز بودم چرا که تبعات تورم به اقشار کم درآمد آسیب بیشتری وارد می‌کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار