کد خبر: ۱۰۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد از خرید و ذخیره سازی ۶۸ هزار تن گندم در این استان خبر داد و گفت: دیگر نیازی به واردات نداریم.
خرید ۶۸ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد/ دیگر نیازی به واردات نداریم

ابولحسن صداقت کیش در گفت‌وگو با آرانیوز  در یاسوج، اظهار داشت: تاکنون 68 هزار تن گندم در شهرستان‌های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خریداری و ذخیره سازی شده که نسبت به سال گذشته بیش از 125 درصد افزایش داشته است.

وی بهای گندم خریداری شده از کشاورزان را در مجموع 782 میلیارد و 284 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان 99.3 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تنها 5 میلیارد و 670 میلیون مانده این مبلغ نیز بزودی پرداخت خواهد شد.

تفاوت 11 هزار تومانی قیمت گندم در ایران با خارج از کشور

صداقت کیش با اشاره به اینکه خرید گندم در مناطق سردسیری ادامه دارد و پیش بینی می‌شود 3 هزار تن دیگر به میزان ذخیره سازی اضافه شود، ابراز کرد: سال گذشته در تمام شهرستان‌های استان 30 هزار تن گندم خرید و ذخیره سازی شد در حالی امسال تنها در شهرستان کهگیلویه 30 هزار تن خرید داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: مصرف گندم این استان در ماه بین 8.5 تا 9 هزار تن بوده که هم اکنون 70 هزار تن ذخیره داریم و با این شرایط تا پایان سال نیازی به واردات گندم نداریم و به نوعی به اندازه نیاز مردم ذخیره سازی شده است.

صداقت کیش با بیان اینکه 725 تن کلزا نیز در استان خریداری و تاکنون مطالبات 95 درصد کلزاکاران پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: گندم و گلزاری خریداری شده از طریق 10 مرکز خرید در مناطق مختلف بوده است.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: کشاورزی
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار