کد خبر: ۱۰۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان کمتر از میانگین کشوری است، گفت: ۹۲ هزار پرونده از ابتدای امسال در دادگستری استان گلستان تشکیل شده است.
زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در استان گلستان کمتر از میانگین کشوری است

به گزارش آرانیوز از گرگان، حیدر آسیابی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 92 هزار و 934 فقره پرونده وارد محاکم قضایی استان  و در بهار امسال هم 93 هزار و 94 فقره پرونده مختومه شد.

وی با اشاره به پرونده‌ها با شاکی فراوان در گلستان، تاکید کرد: یکی از این پرونده‌های موج آبی گنبدکاووس است که به صورت ویژه در حال رسیدگی و قرار است تمام ابعاد کیفری و حقوقی این پرونده در یک‌جا رسیدگی شود و امیدواریم هر چه زودتر به سرانجام برسد.

آسیابی تصریح کرد: مجری این پروژه دچار خلف وعده مکرر شده و تاکنون اقدام جدی برای سرانجام رسیدن این پروژه انجام نداده است و  به دنبال محکوم کردن مجری این پروژه نیستیم، چرا که این کار به تنهایی دردی را دوا نخواهد کرد و هدف ما این است که این پروژه به بهره‌برداری برسد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به پرونده پتروشیمی گلستان به عنوان یکی از پرونده‌های مسن  اشاره کرد و افزود: این پرونده بیش از 92 هزار شاکی دارد که حدود 17 ساله این پرونده طول کشیده  بود که خدا را شکر مختومه شده است.

آسیابی با اشاره به کاهش اما  سرقت امسال در گلستان گفت: امسال آمار وقوع سرقت در سطح استان کاهش 5 درصدی داشت و در بحث پرونده‌های کیفری، سرقت بالاترین ورودی و ضرب و جرح در رده دوم قرار دارد.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که انجام شده گلستان در بخش کنترل سرقت توانست رتبه دوم کشوری را از آن خود کند که نشان از تلاش نیروهای انتظامی با همکاری دادگستری استان دارد.

وی در ادامه بر ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر سالن ورزشی 6 هزار نفره گرگان تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت گرگان در حوزه ورزش به ویژه والیبال و بسکتبال، داشتن سالن ورزشی سرپوشیده نیاز جدی این شهر است که امیدواریم در سفر دوم رئیس جمهور، تکمیل سالن ورزشی 6 هزار نفری گرگان در اولویت مصوبات و تخصیص اعتبارات قرار بگیرد

رئیس کل دادگستری استان گلستان همچنین افزود: برای رسیدگی به امور قضایی مردم و دقت  اداری 18 حوزه قضایی در سطح استان گلستان با هدف ایجاد دقت و رسیدن به آرای متقن ایجاد شده است.

آسیابی افزود: از ابتدای امسال تاکنون 92 هزار و 934 فقره پرونده وارد محاکم قضایی استان شد در فصل بهار 93 هزار و 94 فقره پرونده مختومه شد.

رئیس کل دادگستری گلستان‌ گفت: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی استان در دادسراها، دادگاه‌های بخشی، دادگاه کیفری، دادگاه خانواده، دادگاه‌های تجدیدنظر و دادگاه انقلاب به ترتیب 46، 72، 78، 83، 89 و 130 روز است که کمتر از میانگین کشوری است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار