کد خبر: ۱۰۳۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
استاندار یزد با اشاره به اینکه از سال گذشته بحث شناسایی خانه‌های خالی در دستور کار قرار گرفت گفت: اطلاعات ۲۰ هزار خانه خالی یزد به سازمان مالیاتی ارسال شد.
اطلاعات ۲۰ هزار خانه خالی یزد به سازمان مالیاتی ارسال شد

به گزارش آرانیوز از یزد، مهران فاطمی بعد از ظهر امروز در یکصد و بیست و دومین نشست شورای مسکن استان یزد با بیان اینکه مسئله مسکن و شعار رئیس جمهور را به صورت هفتگی پیگیری می‌کنیم و جلسات این شورا کاملا منظم دنبال می‌شود اظهار داشت: علاوه بر برگزاری نشست شورای مسکن، بازدید از پروژه‌ها هم به صورت منظم پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دور نخست بازدید از شهرستان‌های و نقاط مختلف استان به پایان رسید عنوان کرد: تمامی دستگاه‌ها و نهادهای استان یزد پای کار هستند و تلاش خود را انجام می‌دهند و اعتقاد داریم در کارویژه اساسی، بحث عرضه مسکن و تولید آن می تواند شرایط را به نفع مردم تغییر دهد.

استاندار یزد افزود: در ارتباط با بحث مسکن مردم تاکید داریم که حتی اگر یک ثانیه بتوانیم زودتر خانه را به مردم تحویل دهیم باید انجام شود و تاکید داریم تا پایان امسال بخش قابل توجهی از مسکن‌ها را به صورت نیمه ساز تحویل متقاضیان بدهیم.

فاطمی با بیان اینکه بحث زیرساخت‌ها همزمان با عملیات عمرانی باید پیگیری شود گفت: در ارتباط با بحث ساماندهی بنگاه‌ها و اجاره‌ بها، این موضوع همیشه جزو دغدغه‌های اصلی استان یزد بوده است.

درآمد مالیات بر خانه‌های خالی برای ساخت خانه افراد بی‌بضاعت اختصاص می‌یابد

وی گفت: سال گذشته اطلاعات 20 هزار خانه خالی در استان را استخراج کردیم اما آن زمان هنوز بسترهای لازم برای این موضوع را نداشتیم و به حمدالله با حضور دکتر بذرپاش زمینه ساماندهی این موضوع فراهم شده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: اطلاعات تمام این 20 هزار خانه به اداره کل مالیاتی داده شده و از روز پنجشنبه به تمام مالکان آنها پیامک می رود که یا خانه خود را برای اجاره عرضه کنند یا مشمول مالیات می‌شوند.

فاطمی با اشاره به اینکه در تمامی جلسات شورای مسکن استان یزد مدیران بانک‌ها هم حضور دارند گفت: با حضور مدیران بانک‌ها بحث تسهیلات هم به صورت مستقیم و هفته‌ای پیگیری می‌کنیم تا مشکلی در این حوزه به وجود نیاید.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار