کد خبر: ۱۰۳۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
معاون استاندار فارس از آمادگی استان فارش برای ‌مشارکت ‌چینی‌ها در تکمیل ‌پروژه‌های نیمه تمام خبر داد.
آمادگی استان فارش برای ‌مشارکت ‌چینی‌ها در تکمیل ‌پروژه‌های نیمه تمام

به گزارش آرانیوز از شیراز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده در دیدار با آقای لی آنگ سرپرست سرکنسولگری چین در بندرعباس با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر استان فارس در حوزه‌های مختلف و روابط مناسب بین دو کشور ایران و چین فعالیت کنسولگری این کشور در جنوب و ایجاد روابط نزدیک‌تر با استان‌های جنوبی را گامی مهم در راستای توسعه اقدامات مشترک توصیف کرد.

وی یادآور شد: استان فارس با دارا بودن بیش از 3 هزار اثر تاریخی ثبت شده، 72 شهرک صنعتی، 100 هزار هکتار کاشت گیاهان دارویی، سرآمد بودن در پزشکی و درمان، دارا بودن منطقه ویژه اقتصادی در سه زمینه صنعتی، دانشگاهی و سلامت، ظرفیت‌های مربوط به نفت و گاز، همجواری با بوشهر و منطقه استراتژیک عسلویه، وجود منطقه ویژه اقتصادی لامرد، وجود معادن غنی و مرغوب سنگ در شمال استان و مزارع بزرگ انجیر دیم در شرق و... نمادی از همه ظرفیت‌های کشور ایران محسوب می‌شود.

فرخ‌زاده با اشاره به این ظرفیت‌های کم نظیر بر آمادگی استان فارس در همه حوزه‌ها با کشور چین تاکید کرد و در ادامه افزود: یکی از زمینه‌های مهم و ارزشمند همکاری دو جانبه باشد؛ چرا که شیراز شهری زیبا و فارس استانی سرشار از مکان‌های دیدنی است و تا کنون نیز گروه‌های مختلفی از کشور چین با هدف گردشگری به این استان سفر کرده اند.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان عنوان کرد: آمادگی داریم فم تور‌ها از آژانس‌های قدرتمند چین به فارس سفر کنند و با کسب اطلاعات درباره این دیار کهن زمینه تبلیغات برای سفر چینی‌ها را فراهم نمایند. 

معاون استاندار فارس موضوع برقراری پرواز مستقیم از کشور چین به شیراز را یکی از زیر ساخت‌های مهم برای توسعه روابط گردشگری دانست و افزود: شیراز مرکزیت جنوب کشور را دارد و فاصله نسبتا کم با مراکز سایر استان‌های هم جوار از دیگر مزایا برای برقراری این پرواز‌ها به حساب می‌آید.

فرخ‌زاده همچنین به پروژه‌های عمرانی استان فارس و آمادگی استان برای مشارکت با چین به صورت فاینانس و سایر روش‌ها برای تکمیل این پروژه‌ها اشاره و اظهار کرد: ترمینال خارجی فرودگاه شیراز با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی، آزاد راه شیراز به بوشهر، خط آهن شیراز به گلگهر، راه آهن شیراز به بوشهر از جمله این پروژه‌ها است.

وی همچنین به پروژه عظیم شهر سلامت با بیش از هزار هکتار مساحت اشاره کرد و افزود: استان فارس آمادگی کار مشترک با چین در این پروژه که منطقه ویژه به حساب می‌آید را دارد.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: تنها بحث آوردن سرمایه از چین به فارس مطرح نیست بلکه نیاز‌های دو جانبه‌ای است که می‌توانیم با توسعه صادرات و واردات بین دو کشور آن‌ها را تامین کنیم. 

در این نشست صمیمانه سرپرست سرکنسولگری چین در بندرعباس با استقبال از گفته‌ها و پیشنهاد معاون استاندار فارس بر تقویت و تحکیم روابط دو جانبه تاکید کرد و گفت هدف ما علاوه بر ارائه خدمات کنسولی در جنوب ایران بررسی زمینه‌های همکاری بیشتر با استان‌های جنوبی از جمله فارس است.

وی خاطرنشان کرد: ما به دنبال معرفی ظرفیت‌های استان فارس برای زمینه سازی توسعه روابط هستیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها