کد خبر: ۱۰۳۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
در سال جاری؛
زنجان-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها در سال جاری یک هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

تکمیل پروژه‌های استان زنجان به ۱۸۷۷میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش آرانیوز احمد خداوردی ظهر شنبه در جلسه شورای برنامه‌‍ریزی و توسعه اظهارکرد: در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان ۴۹۰ میلیارد تومان به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اختصاص یافت که تاکنون ۲۰۱ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: حدود ۲۸۲ میلیارد تومان تعهد استان از محل منابع عمومی مصوبات سفر و ۱۱۲ میلیارد تومان تعهد استان از محل فروش اموال بوده و باید به موضوع مولدسازی دارایی‌ها نیز توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان افزود: تعهد استان از محل مازاد درآمد مالیاتی در این راستا مبلغ ۹۵ میلیارد تومان است که تاکنون تخصیص ۱۰.۵ میلیارد تومانی داشته است.

وی با اشاره به بررسی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، بیان کرد: سال گذشته ۵۶۴ پروژه با اعتبار ۱۱۰۵ میلیارد تومان و تخصیص ۸۹۶ میلیارد تومان ثبت شد.

وی تصریح کرد: میزان اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها در سال جاری یک هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان برآورد شده است و در بودجه عملکردی با توجه به پیشرفت طرح‌ها اعتبار اختصاص می‌یابد و پروژه‌هایی که درصد پیشرفت بالاتری دارند باید در اولویت قرار گیرند.

خداوردی با تأکید بر حفظ سرجمع سهم شهرستان از اعتبارات استانی، بیان کرد: فرمانداران و مدیران ضمن تلاش برای جذب اعتبارات باید به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام یا اولویت‌دار، انجام تعهدات پیمانکاران بابت پروژه‌های خاتمه یافته، تأمین حداکثری تعهدات استانی مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییر در ساختار فصلی بر سهم اعتباری برخی شهرستان‌ها اثر مثبت و بر سایر شهرستان‌ها اثر منفی خواهد داشت، تصریح کرد: الزام تأمین اعتبار برای بهره‌برداری، حفظ و نگهداری امکانات موجود در قالب اعتبارات مستمر استان نیز مورد توجه مسئولان و فرماندران باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به الویت‌بندی فصول احداثی و توسعه و تعهدات سال گذشته، خاطرنشان کرد: براساس توزیع اعتبار اولویت اول استان آب وفاضلاب با تعداد ۱۵۶ پروژه و اولویت دوم پروژه‌های آموزش‌وپرورش عمومی بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار