کد خبر: ۱۰۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: اینکه بگوییم استان مُکلف است هزینه و سرمایه گذاری کارخانه آرد، نشاسته و گلوگز یاسوج را تقبل کند غیر منطقی است، اگرچه هروقت منابعی داشته باشیم برای کمک به این مجموعه دریغ نخواهیم کرد.

غیرمنطقی است که بگوئیم هزینه راه اندازی کارخانه آرد یاسوج را کهگیلویه و بویراحمد بدهد

"سیداحسان عسکری" در گفت و گو با آرانیوز از یاسوج افزود: بر اساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد، تأمین منابع کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج به عهده بنیاد شهید و هلدینگ‌های اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر واگذار شده است.

وی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۸ در حد توان و امکان کمک های خود را برای راه اندازی این کارخانه بکار می‌بندیم، اظهار داشت: با مسئولان بانک توسعه تعاون هم در محل این مجموعه نشستی داشتیم و این بانک نیز قول همکاری و مساعدت ویژه‌ای را برای این راه اندازی داد.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایراد اساسی که برای راه اندازی کارخانه آرد یاسوج وجود داشت این بود که مدیر قبل سازمان اقتصادی کوثر چندان نگاهی به توسعه و راه اندازی سه فاز راکد این مُجتمع نداشت اما امیدواریم مدیر جدید این مجموعه در این خصوص پای کار بیاید.

به گزارش ایلنا، سه پیشنهاد هوشمندانه و سخاوتمندانه برای حل و برون رفت از وضعیت کنونی کارخانه آرد، گلوکز و نشاسته یاسوج ارائه داد که عبارتند از:

یک: مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد برای احیای کامل کارخانه ۱۴۰ میلیاردتومان را از محل اعتبارات استانی تأمین کنند و مابقی را سازمان اقتصادی کوثر تقبل کند.

دوم: در شهرک صنعتی یاسوج زمینی در اختیار سازمان اقتصادی کوثر قرار گیرد و این سازمان ظرف یک سال کارخانه‌ای نو با ظرفیت بسیار بالای تولید انواع آرد، نشاسته و گلوکز راه‌اندازی کند و کارخانه قدیمی را با سیاست مولدسازی تغییر کاربری دهد.

سوم: مسئولان استانی خودشان قیمت گذاری کنند، خودشان مُشتری و فرد حقیقی واجد شرایط را انتخاب کنند تا سازمان اقتصادی کارخانه یاد شده را با نظارت آنها به فروش برساند، بعلاوه ۵۰ درصد از عایدی فروش کارخانه در استان و بنفع خانواده های شهدا و ایثارگران استان هزینه بشود.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار