کد خبر: ۱۰۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
«ستارگان درخشان» پرونده‌ قیام ۱۵ خرداد ورامین-۲۰
ورامین- راهپیمایان 15 خرداد ورامین خواستار حل مشکلات مترو و قطارشهری این منطقه شدند.

حل مشکلات مترو وقطارشهری مهمترین مطالبه راهپیمایان۱۵ خرداد ورامین

به گزارش آرانیوز حماسه کفن‌پوشان ورامین در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در دفاع از مرجعیت و ولایت یک اتفاق بی‌نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی است.

حرکت مردم ورامین در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ آنچنان بزرگ و تأثیرگذار بود که امام خمینی (ره) فرمودند که آقایان محترم و جوانان معظم ورامین به ما حق ویژه ای دارند. آنها در ۱۵ خرداد زحمت کشیدند و جوانان خودشان را از دست دادند.

همچنین مقام معظم رهبری نیز بارها از جمله در سفر تاریخی خود به ورامین در ۲۲ خردادماه سال ۱۳۸۲ ضمن تجلیل از شهدای ۱۵ خرداد ورامین تأکید فرمودند که خرداد ورامین یک خاطره فراموش ناشدنی است و شهدای مظلوم و گمنام ورامین همچون ستاره‌های درخشان در آسمان ایران اسلامی می‌درخشند.

در شصتمین سالگرد قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ دشت ورامین، نام شهیدانی نظیر سیدمرتضی طباطبایی، جعفر عرب مقصودی، امیر معصومشاهی، عزت الله رجبی، مصیب مهابادی، ابوالقاسم اردستانی و حسن خانی نماد بصیرت و ولایتمداری مردم دیار ۱۵ خرداد است.

مردمی که در برهه‌های مختلف نظیر هشت سال دفاع مقدس و ۹ دی سال ۱۳۸۸و تقدیم شهدای مدافع حرم نشان داده اند که خلف صالح این شهدا هستند.

در پایان راهپیمایی یوم الله ۱۵ خرداد ورامین بیانیه قرائت و با تکبیر شرکت کنندگان تأیید شد.

در این بیانیه آوده است: «ما وارثان قیام ۱۵ خرداد و ادامه دهندگان راه شهدای شجاع و سلحشور این قیام با فریاد رسا و ندای ملکوتی «الله اکبر – خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌داریم:

۱- ورامین نماد بصیرت و ولایتمداری است و مردم دیار ۱۵ خرداد با تمام وجود گوش به فرمان ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای (مدظله العالی) هستند و حاضرند مانند پدرانشان، جان خود را در دفاع از ولایت و نظام اسلامی فدا کنند.

۲- ورامین به دلیل حرکت شجاعانه مردم این دیار در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ مورد غضب و خشم رژیم منحوس پهلوی قرار داشت و به همین خاطر از بسیاری امکانات اولیه محروم بود و اگرچه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خدمات قابل توجهی به مردم منطقه ارائه شده و می‌شود اما به دلیل آن عقب ماندگی تاریخی، هنوز حق وارثان قیام ۱۵ خرداد ادا نشده است و مردم منطقه ورامین امیدوارند در شصتمین سالگرد قیام تاریخی ۱۵ خرداد و با همت مسئولان و توجه ویژه مدیران ارشد کشور، شاهد اتفاقات مبارکی در خور شأن مردم ورامین در عرصه خدمت رسانی باشند.

۳- امروز شهرستان ورامین با وجود تمامی ظرفیت‌های کم نظیر خود در عرصه‌های صنعتی و اقتصادی بویژه در بخش‌های کشاورزی و دامپروری، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. ما امروز انتظار داریم تا از ظرفیت‌های ورامین برای رونق اقتصادی منطقه و استان استفاده شده و زمینه راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، صنایع تبدیلی و مرکز صادرات محصولات تولیدی و کشاورزی شهرستان فراهم آید.

۴- ضمن تقدیر از صدور بیانیه وزارت کشور و مواضع قاطع فرماندهی نیروی انتظامی در مورد حفاظت از عفاف و حجاب، امروز ورامین به عنوان یک شهر مذهبی با مردم متدین و انقلابی، در کشور شناخته می‌شود. وارثان دیار ۱۵ خرداد و مسئولان منطقه باید پرچمدار دفاع از ارزش‌های دینی و مذهبی باشند و هرگونه کوتاهی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و سکوت و بی تفاوتی نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی بویژه موضوع عفاف و حجاب در دیار ۱۵ خرداد پذیرفتنی نیست.

۵- ضمن تشکر از دستور ریاست محترم جمهور مبنی بر ارتقای شهرستان ورامین به فرمانداری ویژه که نشان دهنده توجه دولت کنونی به دیار ۱۵ خرداد است، امروز اصلاح طرح تقسیمات کشوری شهرستان ورامین، زمینه سازی برای تشکیل استان تهران شرقی با محوریت شهرستان ورامین و توجه جدی به موضوع حمل و نقل عمومی شهرستان به ویژه حل مشکلات مترو و قطار شهری، یک مطالبه جدی از سوی مردم منطقه محسوب می‌شود که امیدواریم از سوی دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته و به زودی هدیه‌ی دیگری به مردم دیار ۱۵ خرداد داده شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین ۱۵ خردادماه سال ۱۴۰۲»

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار