کد خبر: ۱۰۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:
آیت‌الله «محمدی لائینی» با اشاره به توان مجاهدین فلسطینی در جنگ پنج روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه گفت: گنبد آهنین نتوانست مانع نفوذ موشک‌ها و راکت‌های مقاومت فلسطین شود.

ایران مقتدر هراسی از آمریکا ندارد/ رژیم صهیونیستی به شکست خود اعتراف کرده استبه گزارش آرانیوز از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با تأکید و توصیه بر تقوا اظهار داشت: انسان‌های باتقوا باگذشت هستند، سعه صدر دارند و بزرگوار هستند؛ تقوا به انسان بزرگی می‌دهد.

وی بخشش را از ویژگی‌های خداوند دانست و افزود: طلب بخشش و آمرزش از خدا عاملی برای بخشیدن است و استغفار طلب آمرزش از خداوند است و خداوند بندگان گناهکار را می‌بخشد به شرطی که طلب آمرزش کنیم.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن روز ملی جمعیت بیان کرد: کمبود نیروی جوان و پایین بودن نرخ ازدواج و زاد و ولد را یکی از مسائل پر دغدغه عنوان کرد و افزود: مسئولین باید به هر دو موضوع توجه کنند و عوارض پیری جمعیت را با آموزش‌ها و آگاهی‌ها به مردم یادآوری کنند.

امام جمعه ساری با گرامیداشت دهه کرامت و تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و بیان اینکه جمعی از خادمان حضرت معصومه (س) امروز مهمان ما هستند؛ بر لزوم نام‌گذاری یکی از خیابان‌های ساری به نام حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: همچنین شهرداران شهر‌های استان نسبت به این موضوع دقت و توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت معصومه (س) به‌عنوان روز دختر نام‌گذاری شده است، اضافه کرد: دختران از حضرت معصومه (س) الگو بگیرند و به سمت فرهنگ و منش حضرت معصومه گام بردارند که خیر دنیا و آخرت را خواهند دید و از فرهنگ بیگانه پرهیز کنند.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن روز اهداء عضو تصریح کرد: پیوند عضو یک فرصت علمی و نعمت الهی است و با اهدای عضو چندین نفر به دنیا بازمی‌گردند که کار پسندیده‌ای است.

امام جمعه ساری با گرامیداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر بیان کرد: فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سرآغازی برای بسیاری از پیروزی‌های دیگر بوده و یاد و خاطره فاتحان خرمشهر و مجاهدانی که در آغاز برای نگهداری خرمشهر جهاد کردند و خرمشهر را فتح کردند و شهدا و جانبازان را گرامی می‌داریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف بیان کرد: باید از منابع انرژی بهترین استفاده و صرفه‌جویی را داشته باشیم و در مصرف آب الگوی صحیح مصرف را رعایت کنیم و اجازه اسراف و تبذیر را نداریم.

امام جمعه ساری روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه را یکی از مناسبت‌های پیش رو اعلام کرد و افزود: در استان مازندران بیش از هزار امامزاده و بقاع متبرکه داریم که قطب فرهنگی و محل اقامت و پناهگاه مردم هستند.

وی با بیان اینکه در فصل کشاورزی قرار داریم و کشاورزان نیازمندی‌هایی دارند، گفت: مصرف آب و نیازمندی‌ها نیاز به مدیریت و نظارت دارد و تعاونی‌ها نیاز به نظارت دارند.

امام جمعه ساری با اشاره به احتکار‌هایی که برخی سوءاستفاده کنندگان در این زمینه دارند، تصریح کرد: انتظار داریم که متولیان امر کشاوری نظارت بیشتری داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی از سفر رئیس جمهور به استان مازندران در سال جاری خبر داد و با تأکید بر اینکه مسئولین استان از مصوبات سفر گذشته گزارشی را به مردم ارائه دهند، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های رئیس جمهور مسئله تجاوز به منابع طبیعی، انفال و جنگل بوده است که در این زمینه کمیته‌ای برای برخورد با تجاوز‌ها تشکیل شده بود و مسئولین باید در این زمینه هم گزارش آماده ارائه داشته باشند.

وی گفت: همچنین گزارش اقدامات مثبت در زمینه تحقق شعار سال گذشته مانع‌زدایی و دانش‌بنیان کردن تولید در حوزه کشاورزی و پشتیبانی‌ها باید برای ارائه آماده داشته باشند.

آیت الله محمدی لائینی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولین چوب لای چرخ تولید قرار می‌دهند، تصریح کرد: باید نسبت به دانش‌بنیان شدن تولیدات کشاورزی برنامه ریزی شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ پنج روزه غزه که خود آغازگر آن بود به شکست خود اعتراف کرده است، ادامه داد: آن‌ها چند تن از فرماندهان عالی‌رتبه جریان جهاد را به شهادت رسانده است، ولی مجاهدین فلسطینی با هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین با بیش از صد‌ها راکت و موشک، رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم کردند.

به گفته آیت الله محمدی لائینی، مجاهدان فلسطین به  توانی رسیده‌اند که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز نمی‌تواند مانع نفوذ موشک‌ها‌ی‌شان شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد ایران را وادار به تسلیم کند؛ اما ایران مقتدر اصلاً از آمریکا نمی‌ترسد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار