کد خبر: ۱۰۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:
خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: مسئولان به حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازند، نباید شاهد تورم و گرانی باشیم.

مسئولان به حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازند/تورم و گرانی کنترل شود

به گزارش آرانیوز ، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: نشانه تقوا بر اساس آیات قرآن و روایات این بوده که انسان با تقوا برای رسیدن به لقای الهی و در راستای انجام وظیفه شرعی خود ترسی از مرگ ندارد.

نیاز است در هر خانواده‌ای حداقل سه فرزند وجود داشته باشد

وی در ادامه با اشاره به مناسبت روز ملی جمعیت، عنوان کرد: نیازمند این هستیم که در هر خانواده‌ای حداقل سه فرزند وجود داشته باشد تا از بحران جمعیت نجات پیدا کنیم، کمی جمعیت برای یک کشور هم موجب سلب اقتدار می‌شود و هم مانع پیشرفت در همه عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: همه باید کمک کنند به خصوص زوج‌های جوان، مصوباتی هم که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بدون کم و کاست اجرا شوند و خدمات لازم به زوج‌های جوان ارائه شود، بلکه نیاز است مصوباتی بهتر از این تصویب و ابلاغ و اجرا شود تا از این مقطع حساس عبور کنیم.

آنهایی که از عقب نگه داشتن صنعت در ایران سود می‌برند باید حذف شوند

حجت الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دنیایی که امپراطوری رسانه‌ای به دنبال این است که اخباری که خودش می‌خواهد به گوش جهانیان برسد و در این بین سخت‌ترین خبر برای آنها قدرت و اقتدار فرزندان ایران زمین است، گفت: گروه ۸۸ نیروی دریایی ارتش انقلابی جمهوری اسلامی با طی مسافت ۷۰ هزار کیلومتر پیروزی راهبردی را برای صنعت دریانوردی ایران اسلامی به وجود آوردند، به طوری که فرمانده نیروی دریایی یکی از این پنج کشور بزرگ جهان می‌گوید فقط یک کشور ابرقدرت می‌تواند چنین کاری انجام دهد، البته این هم در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری بود که فرمودند که ما دریا نوردی طولانی را لازم داریم، این یک پیروزی بزرگ بود به خصوص همه تجهیزات ناوشکن دنا ساخت داخل و به دست متخصصان جوان این سرزمین بود.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: پرچم پرافتخار ایران اسلامی بر بام این ناوشکن در طول این مسافت ۷۰ هزار کیلومتر که از کشورهای مختلفی عبور کرد بیانگر اقتدار ایران اسلامی است، این امر سیلی محکمی به دشمنان خارجی این ملت، تبهکاران، منافقان و تجزیه طلبان است، ما می‌توانیم این موفقیت را در دیگر صنایع مانند صنعت خودروسازی و صنایع مورد نیاز کشور اجرا کنیم، البته با قطع دست سودجویان، دنیا پرستان، نفوذی‌ها و حذف آنهایی که از عقب نگه داشتن صنعت در ایران سود می‌برند، می‌توانیم با تکیه بر تعهد و دانش متخصصان داخلی چنین افتخار و اقتداری را برای کشورمان ایجاد کنیم.

دختر داری عبادت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و آغاز هفته کرامت، گفت: کریمه اهل بیت مجمع فضائل گوناگونی بودند، امام رضا (ع) می‌فرماید که در روز قیامت حضرت معصومه (س) حق شفاعت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: این روز را به عنوان روز دختر نامگذاری شده است، در اسلام ترجیح پسر بر دختر وجود ندارد و این امر نیز سرزنش شده است، این یک باور جاهلیتی است، امام صادق (ع) می‌فرماید دختر گلی خوش بو است که مثل عطر او را بو می‌کنی، به درون خانه عطر و طراوت زندگی است، روزی او تضمین شده است، پیامبر نیز دختران را مهربان، اهل انس و الفت، با برکت، خوش تربیت، دلسوز و هم دم‌هایی گران بها توصیف می‌کند.

حجت الاسلام شاهرخی خطاب به پدران و مادران گفت که دختر داری عبادت است، همان طور که نماز عبادت است دختر داشتن هم عبادت است، اداره دختران کار نیکی است، خداوند به کار نیک پاداش می‌دهد، مبادا پدر یا مادری در تکلم با دختر به گونه‌ای صحبت کند که با این آموزه‌های اسلامی متفاوت باشد.

وی ادامه داد: یک دختر با حجاب مانع ورود پدر و مادر به جهنم می‌شود، دو دختر با حجاب و عفیف پدر و مادر را به بهشت می‌برد، دختران را احترام کنید، دختران مادران آینده جامعه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه خطاب به دختران و با اشاره به تلاش رسانه‌های خارجی و صهیونیستی برای نابودی نهاد خانواده، بیان داشت: امروز در هر شهری فعالیت‌های دینی و مذهبی خوبی از طریق مساجد، ستادهای نماز جمعه، حسینیه‌ها، پایگاه‌های بسیج، هیئت‌ها و… در جریان است، راه مقابله با چنین برنامه‌هایی این است که این برنامه‌ها عمق بخشی شوند و خانواده‌ها و فرزندان ما از این توطئه‌ها مصون بمانند.

افتخار آفرینی رزمندگان لرستانی عملیات‌های حاج عمران و آزاد سازی خرمشهر

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به هفته عشایر و اینکه عشایر ذخایر انقلاب پشتوانه ملت و انقلاب اسلامی هستند و نقش مهمی در عرصه‌های امنیتی و اقتصادی دارند، گفت: عشایر مردمی کم توقع، تولید گر، مهربان و مهمان نواز هستند.

وی، بیان داشت: عشایر ولایت مدار هستند، حضور مداوم در عرصه‌های انقلاب اسلامی دارند، شاهد بر این مطلب نیز تقدیم هزاران شهید از سوی این قشر است، بر مسئولان ملی و استانی لازم است که بر خدمات به این قشر به لحاظ کیفی و کمی اضافه کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: خدمت گذاری به عشایر عبادت است و هر چه باید به آن افزوده شود.

حجت الاسلام شاهرخی در ادامه با اشاره به مناسبت عملیات حاج عمران و عملیات آزاد سازی خرمشهر، گفت: در این دو عملیات دو روز پرافتخار در دفاع مقدس برای رزمندگان ایران است، این دو روز تاریخ ماندگاری در تاریخ استان ما است، در عملیات حاج عمران ۳۰۰ نفر از هم استانی‌های ما از تیپ حضرت ابوالفضل (ع) به شهادت رسیدند و در عملیات آزاد سازی خرمشهر نیز ۲۰۰ نفر از استان ما به شهادت رسیدند.

وی گفت: این دو روز پرافتخار و ماندگار در تاریخ استان ما باقی می‌ماند، روزی که رزمندگان لرستانی به شهادت رسیدند مقام معظم رهبری پیامی فرستادند که رزم رزمندگان لر قبل از آن که شنیدنی باشد، دیدنی است.

مسئولان به حل مشکلات اقتصادی مردم بپردازند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که روزهای سخت‌تری از آزادی خرمشهر در پیش است، یعنی اینکه باید با عزمی جدی، مسئولان ملی و استانی به حل مشکلات مردم بپردازند، گفت: مسئولان تلاش کنند که تورم و گرانی کاهش پیدا کند و جهش تولید شکل بگیرد نه اینکه شاهد تورم و گرانی در آغاز سال باشیم.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: کسانی که باور به رهایی کشور از وابستگی به فروش نفت دارند و بر روند فعالیت‌های اقتصادی سالم می‌توانند نظارت کنند، همراه با مردم هستند، به دور از سبک زندگی اشرافی و تجمل گرایی و مصرف گرایی هستند و می‌توانند سیاست‌های کلی نظام را که مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد بیان کردند، باید امور را به دست بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار