کد خبر: ۱۰۲۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
مدیرکل راهداری استان اصفهان:
اصفهان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: هزار کیلومتر از راه‌های این استان نیاز به لکه‌گیری و روکش آسفالت دارد که هزینه آن امسال بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است.

۲ هزارمیلیارد تومان برای ترمیم راه‌های اصفهان نیاز است
به گزارش آرانیوز، فرزاد دادخواه صبح پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته در اقدامی ضربتی، خرابی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان برطرف شد، اظهار داشت: امسال نیز ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد و در دست مناقصه داریم و هم اینک ۱۱ تیم در راه‌های الویت‌دار استان مشغول لکه گیری هستند.

وی با بیان اینکه لکه‌گیری و روکش آسفالت هر کیلومتر راه امسال ۲ میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: یک‌هزار کیلومتر از راه‌های استان به لکه‌گیری و روکش آسفالت نیاز دارد که بر اساس هزینه‌های امسال، بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه هر متر خط کشی راه حدود ۲۰ هزار تومان هزینه دارد، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه راه‌های استان در حال اجرا بوده و امید است در ۹ ماهه ۱۴۰۲ شاهد به ثمر رسیدن آنها باشیم.

دادخواه با اشاره به اینکه استان اصفهان با ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، چهارراه ترانزیت کشور است، افزود: در محورهای اصلی و شریانی این استان بطور متوسط روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تردد ثبت می‌شود که این تعداد تردد آمار روزهای عادی است.

وی با بیان اینکه این حجم تردد در راه‌های استان اصفهان نیازمند اجرای اقدامات ویژه است، گفت: بدلیل وجود صنایع بزرگ مانند فولاد مبارکه، ذوب آهن و کارخانه سیمان و بیش از یک هزار معدن فعال جا به جایی زیادی در راه‌های استان صورت می‌گیرد و در برخی موارد اضافه تناژهای سبب خسارت به روکش آسفالت راه‌ها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه برای ۵۴ میلیون تن بار در استان بارنامه صادر می‌شود، اضافه کرد: بخش‌هایی نیز بدون بارنامه اقدام به جابه جایی بار می‌کنند که با اقدامات مناسب با متخلفان برخورد شد.

دادخواه در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص حمایت صنایع بزرگ و معادن اصفهان برای تأمین اعتبار مورد نیاز ترمیم راه‌های استان در قالب مسئولیت اجتماعی، گفت: با صنایع جلساتی برگزار و برای امسال برنامه‌ریزی شده تا در قالب مسئولیت اجتماعی در زمینه ایمنی راه‌ها حمایت کنند.

وی افزود: خرابی محورهای منتهی و نقاط مرتبط با صنایع مانند ورودی ذوب آهن بصورت مشارکتی رفع شد و برای مثال فولاد مبارکه در محور اصفهان- مبارکه کمک‌های جزئی داشتند اما پیگیر هستیم صنایع در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها از ما حمایت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: در زمینه مسئولیت اجتماعی با همکاری شهرک‌های صنعتی کارهای خوبی شروع شده و محورهای ورودی و خروجی شهرک‌ها مانند شهرک صنعتی سجزی ساماندهی می‌شود.

دادخواه با بیان اینکه استفاده از روش‌های نوین برای روکش آسفالت راه‌ها را در دستور کار داریم، ادامه داد: در این زمینه ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده که امید است تا ماه‌های آبان و آذر گام‌های مؤثری در ترمیم راه‌ها برداشته شود.

وی تصریح کرد: در زمینه ارتقای ایمنی راه‌ها کار بزرگی شروع شده و نیوجرسی‌های مفصلی بتنی در محورهای اولویت دار و پرترددی چون آزاد راه معلم، محور اصفهان- بهارستان، محور کاشان- نطنز- اردستان و همچنین ورودی اصفهان از سمت سجزی است و تمامی مبادی ورودی شهر اصفهان در دستور کار این طرح قرار دارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار