کد خبر: ۱۰۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۳
مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار نارنجی برای این استان گفت: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی در این استان وجود دارد.
هواشناسی استان سمنان هشدار نارنجی صادر کرد

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با آرانیوز، با با اشاره به فعالیت یک سامانه‌ بارشی در این استان، اظهار داشت: یک سامانه بارشی نیز از روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در استان فعال بوده و تا اواخر وقت نهم اردیبهشت‌ماه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه هشدار زرد هواشناسی برای روزهای پیشین همچنان برای این استان فعال است، گفت: با ورود سامانه بارشی جدید فعالیت سامانه بارشی پیشین تقویت می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از ظهر چهارشنبه ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان آغاز و تا اواخر وقت فردا ادامه دارد، بیان کرد: بارش باران و رگبار و رعد و برق برای غالب نقاط با شدت بیشتر در نواحی شمالی و نیمه غربی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با بیان اینکه احتمال تگرگ و صاعقه برای نواحی مستعد استان وجود دارد گفت: نیمه غربی و ارتفاعات و مناطق شمالی استان منطقه اثر این سامانه بارشی است.

وی با بیان اینکه احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب نقطه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی وجود دارد بر ضرورت کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها، کانال‌ها و آب راه‌ها و همچنین پاکسازی دهانه پل‌ها تاکید کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه با فعالیت این سامانه بارشی احتمال اختلال تردد در محورهای استان وجود دارد از مردم خواست از اسکان چادرهای مسافرتی در بستر و اطراف مسیل‌ها اجتناب کنند و هنگام گذر از حاشیه رودخانه‌ها احتیاط کنند.

مصطفوی با بیان اینکه احتمال تگرگ و خسارت در حوزه کشاورزی نیز وجود دارد از مردم و کشاورزان خواست تا تمهیدات لازم در این حوزه را بیندیشند.

وی بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی تأکید کرد و گفت: عدم صعود به ارتفاعات و نواحی کوهستانی توصیه می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار