کد خبر: ۱۰۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
رئیس آب و فاضلاب گرگان خبرداد؛
گرگان- رئیس آب و فاضلاب گرگان گفت: به سبب کاهش بارش‌های موثر و برداشت‌های بی رویه از منابع، تابستان امسال، تامین آب آشامیدنی در گرگان بسیار سخت خواهد بود.

تابستان سخت آبی در انتظار گرگان/۵۰۰ لیتربرثانیه کمبود منابع داریم

به گزارش آرانیوز، قربان غلامی شامگاه سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: کشاورزان گرگانی در بهمن، اسفندماه و حتی اردیبهشت ماه آبیاری مزارع خود را شروع کرده اند و این باعث شده که میزان آب زیرزمینی با بیلان منفی مواجه شود؛ به گونه‌ای که در حال حاضر با کمبود بیش از ۵۰۰ لیتر بر ثانیه ای روبرو هستیم.

رئیس آب و فاضلاب گرگان با بیان این که تمام اقدامات انجام شده در بخش افزایش منابع تأمین در دستور کار است، افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیری که اتفاق اتفاده از سطح منابع زیرزمینی از سال ۸۸ تا ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۲ حلقه چاه حفر شده که به دلیل خشکسالی متوسط دبی هر چاه از ۱۸.۵ لیتر بر ثانیه به ۱۴.۷ لیتر بر ثانیه رسیده و کاهش چهار لیتر بر ثانیه‌ای دبی به ازای هر چاه را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: اگر مجموع کاهش دبی این چاه‌ها (۹۰ حلقه چاه) را در نظر بگیریم معادل ۳۶۰ لیتر بر ثانیه خواهد بود که به دلیل عدم بارندگی‌ها مناسب و عدم کنترل چاه‌های غیرمجاز است.

غلامی تأکید کرد: با توجه به شرایط ذکر شده، تابستان امسال سال سختی را در تأمین و توزیع آب شرب گرگان خواهیم داشت و مدیریت در مصارف خانگی و کشاورزی، ضروری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار