کد خبر: ۱۰۲۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان نسبت به خطر بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان هشدار داد.
گردشگران از افروختن آتش در مناطق جنگلی گیلان خودداری کنند

به گزارش آرانیوز از رشت، حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی وزش باد گرم در روزهای آخر هفته و خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی اظهار داشت: طبیعت‌گردان به رعایت مسائل ایمنی در مناطق چهارگانه، جنگلی، تالابی و مراتع توجه جدی داشته باشند تا شاهد بروز سوانح آتش‌سوزی و از بین رفتن جنگل‌ها، گونه‌های جانوری و گیاهی نباشیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گیلان گفت: متاسفانه همه ساله با وزش باد گرم و حضور مسافرین در مناطق مختلف استان شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و تالابی هستیم که این بی‌توجهی‌ها، خسارات بسیار سنگین و جبران‌ناپذیری را به بار آورده است.

عشوری از گردشگران خواست که از افروختن آتش در مناطقی که پوشیده از درخت یا دارای شاخه و برگ‌های خشک هستند خودداری کنند و افزود: گردشگران در صورت نیاز به این‌کار، حتماً از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوند.

به گزارش تسنیم، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رشت نیز در روزهای گذشته از جریمه 17 واحد صنعتی آلاینده در این شهرستان به‌دلیل تخلیه فاضلاب صنعتی آلوده به تالاب بین‌المللی بندرانزلی خبر داده بود.

این تعداد واحد آلاینده صنعتی براساس قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌های کشور به دلیل ورود فاضلاب صنعتی آلوده و فاقد استانداردهای زیست محیطی به تالاب بین‌المللی بندرانزلی جریمه شدند.

براساس ماده 4 قانون حفاظت و احیاء تالاب‌های کشور، اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف از احکام این قانون و مقررات مصوب، پس از اقامه دعوا توسط اداره محیط‌زیست شهرستان مبنی بر آلایندگی و تخلیه فاضلاب صنعتی بدون تصفیه به رودخانه‌ها و نهایتا تالاب انزلی، علاوه بر توقف فعالیت و جبران خسارات وارده، حسب تشخیص مرجع قضایی به پرداخت جریمه به میزان سه تا پنج برابر خسارات وارده محکوم شدند.

واحدهای آلاینده یادشده در صورت تکرار، علاوه بر جبران خسارات به پرداخت جریمه به میزان 6 تا 8 برابر خسارات وارده محکوم می‌شوند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار