کد خبر: ۱۰۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: ضریب مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در استان ۶۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری، ۱۵ درصد بالاتر است.
ضریب مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی ‌کرمان به ۶۶ درصد رسید

به گزارش آرانیوز از کرمان، مهدی محمدی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به مسئولیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خانه‌سازی برای محرومان، اظهار داشت: در استان کرمان حدود 5 هزار و 600 روستا و حدود 80 شهر زیر 25 هزار نفر جمعیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال قبل 3 هزار و 280 مسکن روستایی در استان مقاوم‌سازی شده، گفت: ضریب مقاوم‌سازی واحد‌های مسکونی در استان کرمان 66 درصد است که نسبت به 52 درصد میانگین کشوری حدود 15 درصد از نرخ کشوری بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه تا امروز 268 هزار واحد مسکونی در استان کرمان مقاوم سازی شده است، افزود: در طرح ملی مسکن استان 5 هزار و600 واحد مسکونی روستایی در حال ساخت است.

وی همچنین درباره بحث سنددارشدن روستا‌ها نیز بیان کرد: در بنیاد مسکن استان کرمان تا کنون 126 هزار جلد سند مالکیت روستایی صادر شده و در سامانه بنیاد مسکن، کسانی از تسهیلات مسکن استفاده کردند موجود است.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان هم با اشاره به مسئولیت‌های مهم این نهاد در راستای سنددارشدن املاک روستایی، اظهار داشت: طرح هادی روستایی و زمین خواری از مشکلات موجود در این حوزه است.

وی با بیان اینکه بحث زمین خواری در اطراف کرمان زیاد است، گفت: ساخت و ساز‌های جدید روستاییان شهرنشین از دیگر مشکلات است و این موضوع بحث ساماندهی بنیاد مسکن را با مشکل مواجه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه یک برنامه‌ریزی دقیق در حوزه مدیریتی برای رفع مشکل جامعه هدف در بحث تامین مسکن باید انجام شود، افزود: رسیدگی به مشکلات کپرنشینان شد هم باید مد نظر قرار گیرد.

 

برچسب ها: استان کرمان
نظرشما
پربازدیدها