کد خبر: ۱۰۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از ثبت ۷ میلیون و ۷۲۲هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان و ثبت اقامت بیش از ۴۸۹ هزار مسافر در ایام طرح نوروزی خبر داد.
بازدید ۷میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر از گلستان

به گزارش آرانیوز، محمد جواد ساوری در گرگان، با اشاره به افزایش حضور گردشگران امسال در گلستان، اظهار داشت: از 16 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز گذشته 7 میلیون و 722هزار و 30 بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به تجمیع بازدید از جاذبه‌های تاریخی، جاذبه‌های تفریحی، موزه‌ها، مراکز صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های دست‌ساز و جاذبه‌های مذهبی بوده است.

وی اظهار کرد: در بین جاذبه‌های گردشگری استان، بیشترین بازدید مسافران در طول مدت طرح نوروزی با سه میلیون و 83هزار و 230 مورد از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اعلام این‌که یک‌میلیون و160هزار و 601 بازدید هم از زیرساخت‌های گردشگری استان به ثبت رسید، اضافه کرد: 788هزار و 761 نفر نیز از اماکن تاریخی گلستان بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی گلستان یک‌میلیون و 240هزار و 968 بازدید بود و 56هزار و 298 بازدید نیز از مراکز صنایع‌دستی استان ثبت شد.

به گفته ساوری در این مدت 632هزار و 883 نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند و سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز 5هزار و 289 بازدید بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان همچنین یادآور شد: شهرستان گرگان با بیش از دو میلیون و 92هزار بازدید، شهرستان گنبدکاووس با بیش از یک‌میلیون و 161هزار بازدید و شهرستان بندر ترکمن با یک‌میلیون و 148هزار بازدید، به ترتیب بیشترین بازدید جاذبه‌های گردشگری را در ایام سفرهای نوروزی به خود اختصاص دادند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفت: از 16 اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین سال جاری تعداد 489هزار و 350 نفر-شب اقامت در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان به ثبت رسید.

وی با اشاره به این‌که در این مدت 271هزار و 517 نفر-شب در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند، یادآور شد: در بین اقامتگاه‌های رسمی استان، بیشترین اقامت ثبت‌شده در طرح نوروزی مربوط به مناطق نمونه گردشگری سطح استان با 106هزار و 484 نفر-شب اقامت است. اقامتگاه‌های بوم‌گردی با 54هزار و 749 نفر، خانه مسافرها با 45هزار و 676 نفر و هتل‌ها با 30هزار و 267 نفر به ترتیب بیشترین سهم اقامت مسافران نوروزی را به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: در مدت مذکور همچنین 170هزار و 98 نفر اقامتگاه‌های غیررسمی و 47هزار و 738 نفر نیز اقامتگاه‌های اضطراری سطح استان را برای اقامت انتخاب کردند.

افزایش 35 درصدی تصادفات در استان گلستان

فرمانده انتظامی استان گلستان از افزایش 35درصدی تصادفات در استان خبر داد.

سردار محمد سعید فاضل دادگر اظهار داشت: با آغاز طرح نوروزی در استان گلستان 35درصد افزایش فوتی های تصادفات در استان رقم خورد که در این مدت 30هم وطن جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه از 25اسفند 1401که طرح نوروزی تا 13اسفند 1402 در استان 30فوتی داشتیم که افزایش 35درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می داد افزود :بیشترین فوتی های تصادفات مربوط به بومی های استان گلستان بودو با این شرایط باید فرهنگ سازی های لازم انجام شود تا در سال‌های آینده شاهد این اتفاقات در استان نباشیم.

دادگر با اشاره به اینکه 10نفر از فوتی ها عابر پیاده بودند و 7نفر راکبان موتور سوار  تاکید کرد:80درصد تصادفات در جاده های اصلی استان اتفاق افتاد و20درصد دیگر در جاده های فرعی استان گلستان رقم خورد.

فرمانده انتظامی استان گلستان از امنیت در همه تفرج‌گاه‌های استان خبر داد وافزود: در مدت 32سلاح با همکاری مردم کشف و ضبط شد.

دادگر همچنین از کشف بیش از یک و نیم تن انواع مواد مخدر در استان خبر داد وافزود :در این مدت همکاران ما تلاش کردند تعطیلات خوبی برای هم استانی ها رقم بخورد وبا خاطرات خوبی استان گلستان را ترک کنند.

انتهای پیام/.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار