کد خبر: ۱۰۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛
اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سال گذشته بیش از ۵۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بزرگراه اردبیل – سرچم اختصاص یافته است.

تأمین ۵۸۰ میلیارد تومان برای بزرگراه اردبیل–سرچم

محبوب حیدری در گفت و گو با آرانیوز ، اظهار کرد: در سال‌های گذشته با تلاش مضاعف و پیگیری‌های جدی سعی کردیم تا تمام راه‌های مواصلاتی استان اردبیل برای ارتقا به بزرگراه و راه اصلی از ردیف اعتبار ملی بهره مند شوند.

وی کار شاخص دوره مدیریت خود را دو اقدام اساسی عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه بزرگراه و تأمین یک هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن شاخص ترین فعالیت بنده در دوران مدیریت بوده که با تلاش همکاران این طرح‌ها را به نتیجه رسانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بهره مندی سه پروژه استان را از فاینانس بانکی یادآور شد و بیان کرد: برای بزرگراه اردبیل – سرچم ۴۰۰ میلیارد تومان، سربند – مشگین شهر ۱۵۰ میلیارد تومان و کلور – درام نیز ۱۵۰ میلیارد تومان منابع بانکی مصوب شده که از این میزان برای محور اردبیل – سرچم ۲۰۰ میلیارد تومان تاکنون تخصیص یافته است.

حیدری افزود: برای محور سربند – مشگین شهر نیز تخصیص این منابع در مراحل نهایی است که اوایل سال آینده ۱۵۰ میلیارد تومان تزریق تسهیلات بانکی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: امسال ۵۴ کیلومتر بزرگراه با حضور مسئولان کشوری افتتاح کردیم و تلاش می‌کنیم تا در سال جاری نیز حداقل ۷۵ کیلومتر بزرگراه را به شرط تأمین منابع آماده بهره برداری کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به پروژه مهم پارس آباد – سربند به طول ۲۰ کیلومتر اظهار کرد: ۱۰ کیلومتر از این مسیر تمام شده و ۱۰ کیلومتر باقی مانده نیز در مراحل پایانی قرار دارد که در صورت تأمین اعتبار سال آینده بزرگراه پارس آباد – سربند به شکل کامل زیر بار ترافیک خواهد رفت.

حیدری سختی کار در این مسیر را با رفع موانع و جابجایی تأسیسات آب، برق، گاز، تلفن، سیفون و تداخلات سازمان میراث فرهنگی یادآور شد و بیان کرد: همکاران ما با انرژی مضاعف جابجایی این تأسیسات و رفع معارض را انجام دادند تا ۲۰ کیلومتر مسیر برای اجرای پروژه آماده شود.

وی ادامه داد: محور سربند به سمت مشگین شهر نیز از دو سال پیش شروع شده و با پیشرفت کار تا ۲۰ کیلومتر در حال انجام است که با تأمین اعتبار سال آینده این ۲۰ کیلومتر آماده بهره برداری خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: برای این پروژه از ردیف اعتباری خود ۳.۵ میلیارد تومان و سایر ردیف‌ها نیز ۱۸ میلیارد تومان تخصیص منابع انجام شده در حالی که ۸۰ میلیارد تومان در این پروژه به پیمانکار بدهی داریم.

حیدری تصریح کرد: برای محور سربند – مشگین شهر تاکنون ۶۵ میلیارد تومان منابع تخصیص یافته و قرار است در سال جاری نیز ۱۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ به این بزرگراه اختصاص یابد.

وی با اشاره به تکمیل محور بزرگراهی اردبیل – مشگین شهر و بسته شدن پرونده آن در سال جاری اشاره کرد و گفت: به رغم سختی کار در این مسیر پروژه در مرحله تکمیل است و تنها یک پل و دو سه زیرگذر و روگذر در این مسیر باقی مانده که مؤسسه عاشورا و قرارگاه خاتم الانبیا تلاش می‌کنند تا آن را به سرانجام برسانند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در محور مشگین شهر – اهر نیز توسعه ۱۰ کیلومتر بزرگراه با انتخاب پیمانکار آغاز شده و به رغم بدهی ۳۵ میلیارد تومانی به پیمانکار در بزرگراه سه راهی صحرا – رضی – گرمی در این مسیر کار نهایی در حال انجام است.

حیدری ادامه داد: ۵ کیلومتر بزرگراه ورودی شهر گرمی افتتاح شده و ۱۵ کیلومتر محور گرمی – اردبیل نیز با انتخاب پیمانکار در مرحله انجام است.

وی فعال بودن بزرگراه گرمی به بیله سوار با تلاش مؤسسه عاشورا را یادآور شد و بیان کرد: راه اصلی انگوت به مشگین شهر و پارس آباد نیز به رغم ۲۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکار در مراحل اجراست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار