کد خبر: ۱۰۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد؛
رشت- فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه شنیدن حرف و دغدغه جوانان ضروری است، گفت: تبیین مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان نیاز امروز جامعه است.

ضرورت تبیین مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان نیاز

به گزارش آرانیوز، سردار مرتضی قربانی عصر دوشنبه در یادواره ۱۱۰ شهید عاشورایی گیلان در گلزار شهدای رشت با اشاره به وجود ۷ هزار زن جانباز در کشور، اظهار کرد: نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس توصیف ناشدنی است و باید مورد تبیین واقع شد.

وی با اشاره به فلسفه شکل گیری سپاه پاسداران، افزود: تشکیل سپاه پاسداران اقدام هوشمندی برای ماندگاری، دوام و قوام انقلاب اسلامی بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به وضعیت کشور در جنگ تحمیلی هشت ساله، بیان کرد: غیرت دینی زنان و مردان ایرانی جلوه گر پیروزی در ۸ سال دفاع مقدس بود.

سردار قربانی با بیان اینکه ایران در جنگ تحمیلی ۸ سال دفاع مقدس دست خالی بود، گفت: در قبال دست‌های خالی رزمندگان ایران اسلامی، دشمن با تمام قوا برای نابود انقلاب اسلامی آمده بود اما معرفت دینی، ایمان راسخ و تعهد انقلابی مردم جلوی شکست مقابل دشمن را گرفت.

وی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی هستند، افزود: نقش سربازان گمنام در هشت سال دفاع مقدس و امنیت بخشی کشور در ادوار مختلف انکار ناشدنی است.

این فرمانده دفاع مقدس با تاکید بر انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان، تصریح کرد: تبیین مفاهیم دفاع مقدس و خاطرات شهدا برای نسل جوان نیاز ضروری جامعه امروز است.

سردار قربانی با اشاره به مؤلفه‌های ارزشی و اعتقادی رزمندگان در دفاع مقدس، بیان کرد: ایثار، ایمان، توسل، تعهد، شجاعت و آموزش از مؤلفه‌های موفقیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه شجاعت، مهارت الهی و روحیه جهادی افراد در دفاع مقدس معجزه آفرین بود، افزود: توفیقات در دفاع مقدس با کم‌ترین امکانات و تجهیزات یک نوع اعجاز الهی بود که شهدا و رزمندگان ما رقم زدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به آمار و اطلاعات رزمندگان در جنگ تحمیلی ۸ ساله، بیان کرد: رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس با کم‌ترین اطلاعات وارد نبرد علیه رژیم بعثی شدند اما روحیه ایمانی، شجاعت و اعتقادات قوی آنها راه را برای موفقیت هموار کرد.

سردار قربانی با بیان اینکه ۸ سال تمام دنیا علیه ایران اسلامی بسیج شدند، گفت: در طول ۸ سال دفاع مقدس تمام کشورهای دنیا به کمک رژیم بعثی آمدند تا انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند اما موفق نشدند و ناکام ماندند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار تزریق روحیه امید و معنویت در جامعه، افزود: همان اندازه که وجود روحیه امید و معنویت و یکتاپرستی در دفاع مقدس نتیجه بخش بود امروز هم برای برون رفت از بحران‌ها و مشکلات به این مؤلفه‌ها نیازمندیم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر برنامه اولویت دار برای جذب جوانان، بیان کرد: برای جذب جوانان با اندیشه‌ها و سلایق مختلف باید برنامه محورانه عمل کرد.

سردار قربانی با بیان اینکه شنیدن حرف و دغدغه جوانان مورد تاکید قرار گیرد، گفت: جوانان آینده داران نظام هستند و باید نقدها، صحبت‌ها و دغدغه‌هایشان را شنید و برای رفع آن برنامه ریزی کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار