کد خبر: ۱۰۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۷۵۶ فقره انواع سرقت‌ و دستگیری ۶۶۰ سارق و مالخر در اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های مقابله با سرقت با هدف ارتقاء احساس امنیت شهروندان استمرار دارد.
کشف ۷۵۶ فقره سرقت و دستگیری ۶۶۰ سارق و مالخر در گیلان

‌به گزارش آرانیوز از رشت، سردار عزیزالله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح 10 روزه مبارزه با سرقت در استان اظهار داشت: در این مدت بیش از 90 فقره سرقت منزل، 19 فقره سرقت مغازه در استان کشف و 135 متهم در این حوزه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در این مدت، 153 فقره سرقت اماکن دولتی و خصوصی کشف و 160 متهم نیز در این حوزه دستگیر شدند تصریح کرد: 46 دستگاه وسائل نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت هم از مخفیگاه متهمان کشف شد.

سردار ملکی به کشف 78 فقره سرقت قطعات و محتویات داخلی خودرو، 15 فقره سرقت احشام، 197 فقره سرقت کابل و تجهیزات انتقال نیرو، 158 فقره سرقت‌های خرد اشاره و بیان کرد: در این بخش، 332 متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی استان گیلان را از استان‌های امن کشور دانست و افزود: در این مدت 756 فقره انواع سرقت‌ کشف و 660 سارق و مالخر در راستای اجرای طرح مبارزه با سرقت در استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان هدف از اجرای طرح‌های مقابله با سرقت را ارتقاء احساس امنیت شهروندان عنوان کرد و گفت: صاحبان اموال مسروقه نیز شناسایی و این اموال طی مراحل قانونی به صاحبان آنها بازگردانده می‌شود.

سردار ملکی از کشف 66 درصد از سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان طی سال جاری تاکنون خبر داد و بیان کرد: پلیس گیلان رتبه 5 کشور را بحث کشفیات به خود اختصاص داده است.

وی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرائم می‌توان ضریب امنیتی را افزایش داد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان، عدم رعایت نکات حفاظتی را مهم‌ترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان کرد و افزود: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرائم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی دنبال می‌شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار