کد خبر: ۱۰۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۳
مدیرکل بهزیستی اردبیل تاکید کرد؛
اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: پیگیری و توجه به خانواده‌های دارای فرد معلول و تلاش مضاعف برای فعالیت‌های پیشگیری از معلولیت‌ها لازم و ضروری است.

لزوم پیگیری و توجه به خانواده‌های دارای فرد معلول

به گزارش آرانیوز حامد رضایی بعدازظهر دوشنبه در نشستی با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: پیگیری و توجه به خانواده‌های دارای فرد معلول و تلاش مضاعف برای فعالیت‌های پیشگیری از معلولیت‌ها لازم و ضروری است.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن حدود ۲۷ هزار نفر در بهزیستی استان افزود: این افراد از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهره‌مند می‌شوند که با توجه به تعدد وظایف و امورات محوله در سازمان بهزیستی، بخش وسیعی از خدمات از طریق حوزه توانبخشی به افراد جامعه هدف ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه معلولان بهزیستی اردبیل از ۵۹ عنوان خدمات ستاره‌دار بهره‌مند شدند، گفت: این خدمات در حوزه‌های مختلف از جمله کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی‌سنجی و فیزیوتراپی ارائه خواهد شد.

رضایی ادامه داد: افراد آموزش دیده در مراکز توانبخشی و آموزشی از نظر زبان، گفتار و تکلم، تربیت شنیداری یافته و در کلاس‌های عادی به ادامه تحصیل و فراگیری آموزش‌های دیگر می‌پردازند که با این اقدام از حیث فرآیندهای شناختی از جمله حافظه، توجه و سرعت پردازش در حد کودکان نرمال و عادی قرار می‌گیرند.

وی در زمینه ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی به خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا از طریق مراکز روزانه غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی افزود: در شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال برای ۱۷۰ کودک کم شنوا و ناشنوا خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در رابطه با ارائه کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون به کودکان ناشنوای نیازمند در استان گفت: امسال ۱۲۶ نفر از توانخواهانی که کاشت حلزون شدند کمک هزینه کاشت حلزون و کمک هزینه تعمیر و تعویض قطعه کاشت دریافت کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار