کد خبر: ۱۰۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد؛
رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به نفوذ مجدد سامانه جدید بارشی در روزهای پایانی هفته گفت: از صبح پنجشنبه بارش برف و باران در مناطق کوهستانی و جلگه ای گیلان آغاز می شود.

پایداری هوا در استان گیلان/ نفوذ سامانه جدید بارشی از پنج شنبه

محمد دادرس در گفتگو با آرانیوز  با اشاره به اینکه نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار سامانه پایدار در منطقه است، افزود: طی امروز آسمانی صاف تا نیمه ابری و وزش باد مورد انتظار است.

دادرس تصریح کرد: به تدریج از عصر امروز با نفوذ توده هوای ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و مه آلوده شدن هوا، بارندگی و وزش باد، احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ و بارش برف در ارتفاعات تا عصر سه شنبه فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از پنجشنبه با نفوذ مجدد سامانه بارشی شرایط برای بارش باران و وزش باد مهیا می‌شود، افزود: آسمان اکثر نقاط استان گیلان امروز صاف تا نیمه ابری و افزایش نسبی دما است.

دادرس اظهار کرد: از امشب شاهد افزایش ابر و بارش باران وزش باد احتمال وقوع رعد و برق و تگرگ و بارش برف در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ارتفاع موج دریا ۸۰ سانتی متر اعلام شده است، اضافه کرد: فعالیت‌های دریانوردی و صید امروز و فردا با احتیاط مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان دمای فعلی شهر رشت را ۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: رطوبت هوای این شهر نیز ۷۵ درصد است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار