کد خبر: ۹۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۲ هزار و پانصد کارت هوشمند ملی آماده تحویل در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال است که هم استانی‌هایی که پیامک تحویل کارت هوشمند ملی برای آنان ارسال شده، می‌توانند نسبت به تحویل کارت خود اقدام کنند.
۱۲۵۰۰ کارت هوشمند ملی در خراسان جنوبی آماده تحویل است

به گزارش آرانيوز از بیرجند، علیرضا مهرآور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 9 ماهه نخست امسال 11 هزار و 309 واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 7 هزار و 486 واقعه در مناطق شهری و 3 هزار و 553 واقعه در مناطق روستائی به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ قانون جوانی جمعیت و تلاش مسئولان کشوری و استانی در این زمینه شاهد افزایش ثبت ولادت و فرزندآوری در استان باشیم.

مهرآور با اشاره به فرهنگ نام و نام گزینی برگرفته از آموزه‌های دین مبین اسلام و فرهنگ والای ایرانی، خواستار انتخاب نام‌های مناسب برای فرزندان توسط والدین شد.

وی بیان کرد: بیش از 12 هزار و پانصد کارت هوشمند ملی آماده تحویل در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال است که هم استانی‌هایی که پیامک تحویل کارت هوشمند ملی برای آنان ارسال شده، می‌توانند نسبت به تحویل کارت خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: با تکیه بر تخصص بومی و تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، روند صدور کارت‌های هوشمند ملی تسریع پیدا کرده و در آینده نزدیک تمامی کارت‌های هوشمند ملی متقاضیان آماده و تحویل خواهد شد.

مهرآور به آمار ازدواج و طلاق در استان نیز اشاره کرد و ابراز داشت در هفت ماهه نخست امسال 3 هزار و 621 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که میانگین سن آقایان حدود 27 و خانم‌ها 22 سال بوده و همچنین در همین مدت 821 واقعه طلاق در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 656 واقعه در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستائی ثبت شده است.

وی ضمن تاکید بر تسریع روند خدمت‌رسانی افزود: سامانه سهیم با رویکرد ارائه خدمات الکترونیک ثبت احوال به مردم راه‌اندازی شده و خدماتی نظیر مشاهده اطلاعات خانوار، ارائه درخواست تغییر نام و نام خانوادگی، ثبت نشانی محل سکونت و غیره در آن عرضه شده و با تکمیل این سامانه خدمات گسترده‌تری نیز به آن افزوده خواهد شد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار