کد خبر: ۹۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
استاندار تهران گفت: در احداث ساختمان‌های ۱۵ و ۱۷ طبقه در پردیس و پرند تجربه‌های خوبی نداریم لذا در برخی نقاط می‌توانیم به جای بلندمرتبه سازی، زمین به مردم واگذار کرده تا با ارائه تسهیلات، ساخت و ساز انجام بگیرد.

به گزارش آرانیوز از پردیس، محسن منصوری استاندار تهران عصر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال لغو مجوز بلند مرتبه سازی در شهر پردیس، اظهار کرد: بلند مرتبه سازی از نظر ما ممنوعیت قانونی ندارد اما یک تعداد محدودیت ها و ملاحظات فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

وی گفت: امروز واقعاً در پردیس و پرند از نظر ساخت ساختمانهای ۱۵ و ۱۷ طبقه تجربه‌های خوبی نداریم و مصمم هستیم به جز ضرورت، پروژه های اینگونه را آغاز نکنیم.

استاندار تهران افزود: در برخی نقاط می توانیم به جای بلندمرتبه سازی، زمین به مردم واگذار کرده و با ارائه تسهیلات، ساخت و ساز صورت بگیرد و در نقاطی نیز می‌توان با تامین زمین ساختمان‌های دو تا چهار طبقه احداث کرد.

منصوری با بیان اینکه قرار نیست در هر نقطه‌ای اقدام به بلند مرتبه سازی کنیم، ابراز کرد: اساساً سبک بلند مرتبه سازی با فرهنگ ایرانی و اسلامی سازگاری ندارد اما ممکن است بنابر شرایط دولتی مجبور شود تا به این سبک روی بیاورد.

وی ادامه داد: ما نیز ممکن است بخشی از تعهدات خود را به همین شکل دنبال کنیم اما هرچه بتوانیم در سطح زمین این ساخت و سازها را انجام خواهیم داد، هرچند هزینه ها ممکن است بیشتر شود اما به لحاظ مسائل فرهنگی و اجتماعی برکات آن برای مردم بیشتر است.

استاندار تهران تاکید کرد: این مورد را در شورای مسکن استان مصوب کرده و تا حد امکان از بلندمرتبه سازی پرهیز خواهیم کرد مگر بنا به ضرورت و اجبار این اقدام صورت بگیرد.

پروژه سبحان قرچک تحت تملک بانک مسکن قرار گرفت

منصوری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص نزدیک شدن به پایان مهلت یک ماهه رئیس جمهور برای پروژه سبحان قرچک و گذشت سه ماه از دستور ۶ ماهه ریاست جمهوری برای تکمیل بیمارستان الغدیر اظهار کرد: در خصوص پروژه سبحان قرچک جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی داشتیم که وزیر نیز با رئیس بانک مرکزی توافق نامه ای را به امضا رسانده اند و مقرر شد بانک مسکن این پروژه را تملک کند.

استاندار تهران گفت: مقرر شد این پروژه در حساب فی‌مابین بانک مرکزی و بانک مسکن لحاظ شده و به موازات نیز آماده سازی های این پروژه در حال انجام است.

منصوری افزود: به امید خدا در بازه زمانی که رئیس جمهور اعلام کردند این پروژه را عملیاتی خواهیم کرد.

دستور ۶ ماهه تکمیل بیمارستان الغدیر بومهن محقق می‌شود

منصوری در خصوص بیمارستان الغدیر پردیس نیز بیان کرد: پروژه بیمارستان الغدیر نیز به همین صورت پیگیری می شود و معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر بهداشت شخصاً پیگیر این موضوع هستند و ما نیز تقریباً هر هفته یکبار طی جلساتی در حال مذاکره هستیم تا پروژه را در سقف زمانی اعلام شده از سوی رئیس جمهور به اتمام برسانیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار