کد خبر: ۷۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
اردستان-رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان گفت:شیوع بیماری کرونا در اردستان روند پایدار و آرامی دارد.

به گزارش آرانیوز:علی صادقی اظهار داشت: روند شیوع بیماری کرونا در شهرستان اردستان نسبتاً آرام است و میزان بستری و فوتی‌ها کاهش یافته اما می‌توان به دلیل عادی انگاری مردم هشدار افزایش شیوع بیماری را داد.

وی در خصوص وضعیت بستری بیماران در بیمارستان، افزود: در ابتدای پیک پنجم کرونا میزان بستری در بیمارستان به شدت زیاد بود و دو بخش ایزوله برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود که در هر دو بیماران زیادی بستری بودند.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از بخش‌های ایزوله بسته شده و تعداد بستری‌ها در بخش دیگر ایزوله کمتر از ۱۰ تخت است.

وی یادآور شد: میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در پیک پنجم به نسبت پیک‌های قبلی روند کاهشی داشته است.

رئیس بیمارستان اردستان در خصوص احتمال پیک ششم کرونا، گفت: با تکمیل روند واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان به خوبی پیک ششم را مهار کرد.

وی ادامه داد: پیک پنجم در سایه عادی انگاری مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و روند کند واکسیناسیون ایجاد شده بود که خیلی هم طولانی شد.

صادقی در خصوص تأثیر واکسیناسیون تاکید کرد: تزریق واکسن نقش مهمی در کاهش شدت بیماری و مرگ و میر دارد چرا که در پیک پنجم در شهرستان میزان فوتی‌های ناشی از کرونا به طور محسوسی کاهش یافته است.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی اردستان خاطرنشان کرد: افراد با وجود تزریق دو دُز واکسن باز هم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تا واکسیناسیون ۸۰ درصد از مردم جامعه انجام نشود مصونیت نسبی ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: افراد به دنبال تزریق واکسن خاصی نباشند، تمامی واکسن‌های در حال تزریق مورد تأیید هستند و بهترین واکسن در دسترس‌ترین واکسن است.

رئیس بیمارستان اردستان در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها بدون هیچ نگرانی نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند، فعلاً واکسن سینوفارم برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا مورد تأیید قرار گرفته است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار