کد خبر: ۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
فرماندار گیلانغرب گفت: در جریان آتش سوزی که از ظهر امروز بخشهای وسیعی از مناطق جنگلی گیلانغرب را فرا گرفته بود بیش از 45 هکتار از جنگلها و مراتع این شهرستان در آتش سوخت.

45 هکتار از جنگلها و مراتع گیلانغرب در آتش سوخت

به گزارش خبرنگار آرانیوز، کرم محمدی  زمان وقوع این آتش سوزی را ساعت 12 امروز ذکر کرد و افزود: پس از 9 ساعت تلاش بی وقفه توسط ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای هلال احمر، بسیج، مشارکتهای مردمی و همچنین دیگر دستگاههای خدمات رسان آتش سوزی در جنگل های گیلانغرب مهار شد.

 

وی ارزش ریالی خسارت های وارده به مناطق جنگلی گیلانغرب که در جریان این آتش سوزی از بین رفت را حدود سه میلیارد ریال ذکر کرد.

 

محمدی اظهار داشت: در جریان این آتش سوزی مناطق جنگلی دهستانهای حیدریه و چله در ارتفاعت کچل و برکبود گیلانغرب در آتش سوخت. 

 

وی اظهار کرد: برای مهار آتش سوزی یک فروند بالگرد نیز از کرمانشاه به محل اعزام شد که پس از 13 مرحله پروازی و با کمک و مشارکت نیروهای مردمی و دستگاههای امدادی و خدمات رسان سرانجام این آتش سوزی مهار شد. 

 

از ابتدای مرداد تاکنون 11مورد آتش سوزی در مناطق مختلف گیلانغرب بویژه ناودار، مله سرخ و قلاجه رخ داده که تاکنون به بیش از 75 هکتار از جنگلها و مراتع مشجر حدود 60 میلیارد ریال خسارت وارد شده است. 

 

گیلانغرب با بیش از 72 هزار نفر جمعیت 175 هزار هکتار عرصه های جنگلی و مرتعی دارد و چهارمین شهرستان جنگلی استان کرمانشاه محسوب می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار