کد خبر: ۷۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کرج - رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: طرح توسعه مشاغل خانگی با استعدادیابی بیش از ۲ هزار نفر در این استان اجرایی شد.

به گزارش آرانیوز:احمدرضا فیروزی در حاشیه افتتاح اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور و استان البرز در  اظهار کرد: در راستای تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی صورت گرفت، اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به جهاد دانشگاهی سپرده شد.

وی بیان کرد: بر همین اساس در استان البرز هم مأموریت شناسایی، استعدادسنجی، مشاوره و اتصال به بازار ۲ هزار و ۵۰۰ نفر و پیگیری، برنامه‌ریزی در دستور کار این واحد قرار گرفت.

به دنبال پایدارسازی در حوزه مشاغل خانگی هستیم

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز تصریح کرد: در کنار این امر، نگاه ویژه‌ای در استان البرز داشتیم که یک پایدارسازی در حوزه مشاغل خانگی اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: با همگرایی که بین دستگاه‌ها صورت گرفت خوشبختانه شهرداری همکاری خوبی با این طرح داشت و این فضا را به عنوان مرکز ثقل فعالیت در حوزه مشاغل خانگی قرار دادند.

شکل‌گیری پیشران‌های مشاغل خانگی

فیروزی گفت: با وجود ظرفیت‌های علمی و مشاوره‌ای به اضافه پیشران‌های مشاغل خانگی کمیته‌هایی شکل گرفت و در قالب ۹ کارگروه فعالیت خود در کارگروه فرش، صنایع دستی، صنعت، کشاورزی و … را متمرکز کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز با بیان اینکه کمیته‌ها ویژه فعالان و پیشران‌های کارآفرینان است و مسئولیت راهبری مشاغل خانگی را بر عهده دارند، اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضیانی هستند در قالب کمیته‌ها که از برنامه‌ریزی‌هایی که برای استان صورت می‌گیرد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: در این مرکز پیشران‌ها و فعالان در قالب کمیته‌ها مستقر شدند و متناسب با سیاست‌های وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی برنامه‌ریزی‌هایی را در راستای توسعه مشاغل خانگی انجام می‌دهند.

فیروزی با بیان اینکه بر این اساس ارتباط مشاغل خانگی با صنعت به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود، تصریح کرد: در این مرکز ۱۲ فضای ثابت ویژه کارگروه‌ها، آموزش و مشاوره و خدماتی و ۲۴ غرفه برای سایر مشاغل خانگی دایر شده است.

ایجاد سوله ثابت مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی

وی خاطرنشان کرد: در کنار مجموعه یادشده یک سوله ثابت مشاغل خانگی حوزه کشاورزی به این شبکه وصل و تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز متذکر شد: امیدواریم با همگرایی و ارتباطی که سازمان‌ها می‌توانند با یکدیگر داشته باشند این مجموعه به نحو شایسته‌ای توسعه یابد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار