کد خبر: ۷۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
گزارشی از جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها در عراق/
منابع عراقی از ادامه مرحله دوم عملیات آزادسازی الرمادی و تلفات سنگین تکفیری‌ها، انهدام تونل یک‌کیلومتری داعش در فلوجه و دستگیری دو تروریست در کرکوک خبر دادند.

تلفات سنگین داعش در الرمادی و انهدام تونل یک‌کیلومتری در فلوجه

به گزارش خبرنگار آرانیوز، به نقل از المسله و الفرات، منابع امنیتی عراق از کشته شدن دست‌کم یک غیرنظامی در پی انفجار بمب دست‌ساز در جنوب بغداد خبر دادند.

یک منبع امنیتی در بغداد امروز گفت بمبی که در محل فروش ماهی در المدائن در جنوب پایتخت عراق کار گذاشته شده بود، منفجر شد که در نتیجه آن، یک غیرنظامی کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

پایان دوره آموزش نظامی یک گردان از نیروهای مردمی در نجف اشرف

خبر دیگر اینکه یک گردان از نیروهای سرایا انصار العقیده از نیروهای داوطلب مردمی با پایان یافتن دوره آموزشی نظامی ویژه راهی جبهه‌های جنگ با تروریست‌های تکفیری داعش شد.

در بیانیه "سرایا انصار العقیده" آمده است در لبیک به ندای مرجعیت عالی دینی برای داوطلبی و آموزش و دفاع از عراق و مقدسات آن، مراسم پایان دوره آموزشی یک گردان از نیروهای انصار العقیده در نجف اشرف موسوم به دوره شهید علی عبود الحمیداوی برگزار شد.

در این مراسم، شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی و امنیتی حضور داشتند.

انهدام تونل یک‌کیلومتری داعش در فلوجه

یک منبع مسئول در فرماندهی نیروهای مقاومت اسلامی/ گردان‌های حزب‌الله در استان الانبار یکی از تشکل‌های مردمی از انهدام یک تونل یک‌کیلومتری تروریست‌های داعشی در منطقه الهیاکل در جنوب فلوجه خبر داد.

این منبع گفت باندهای تروریستی داعش تقریباً به‌مدت دو سال از رخنه به استحکامات دفاعی رزمندگان گردان‌های حزب‌الله و مواضع پیشروی آنها در جنوب شهر فلوجه ناتوان بوده‌اند که آنها را وادار کرده است از رویارویی مستقیم با رزمندگان مقاومت دوری کنند.

این منبع افزود تروریست‌های جنایتکار داعشی از ترس نیروهای مقاومت به مخفی شدن همانند موش‌ها پس از شکست در عبور از حتی یک نقطه دفاعی در جنوب فلوجه روی آورده‌اند.

از سوی دیگر یگان اطلاعاتی گردان‌های حزب‌الله تأکید کرد از طرح باندهای جنایتکار داعشی در حفر تونل به‌سمت منطقه الهیاکل در طول چند ماه اطلاع داشته است، داعشی‌ها پس از آنکه ده‌ها بار در رخنه به استحکامات دفاعی حزب‌الله شکست خوردند به حفر تونل روی آوردند.

هلاکت 11 تروریست داعشی در شمال صلاح‌الدین

یک منبع در فرماندهی عملیات استان صلاح الدین از انهدام یک مخفیگاه باندهای جنایتکار داعشی در منطقه الصینیه در شمال استان صلاح الدین در حمله جنگنده‌های ارتش خبر داد که به کشته شدن 11 تروریست منجر شد. این حملات بسیاری از تروریست‌های داعشی را به فرار از صلاح الدین به‌سمت استان نینوی وادار کرد.

انهدام خودروی بمب‌گذاری‌شده در شمال شهر الحله

نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات استان بابل موفق شدند یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده‌ای را که داخل یک ساختمان در حال ساخت در شهرستان المحاویل در 17 کیلومتری شمال شهر بابل پارک شده بود، کشف و خنثی کنند.

شکست حمله انتحاری داعش به خطوط مقدم نیروهای مردمی در الصقلاویه

یک منبع در فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار اعلام کرد نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی، حمله انتحاری تروریست‌های داعشی به خطوط مقدم در اطراف الصقلاویه را خنثی کردند. یک تروریست داعشی با بولدوزر بمب‌گذاری شده درصدد حمله به خطوط دفاعی نیروهای مردمی و امنیتی در این منطقه بود که در این راه شکست خورد و نیروهای عراقی پیش از رسیدن بولدوزر بمب‌گذاری شده به خطوط مقدم، آن را منهدم کردند.

دستگیری دو تروریست تکفیری در شهر کرکوک

یک منبع امنیتی در استان کرکوک از دستگیری دو تروریست تحت پیگرد در منطقه ساحة الطیران در مرکز کرکوک خبر داد. این تروریست‌ها با هدف انجام حملات تروریستی وارد کرکوک شده بودند.

هلاکت 12 تروریست داعشی در جنوب الرمادی

خبر دیگر اینکه در حملات جنگنده‌های ارتش به مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی در منطقه البوشجل در جزیره الخالدیه در جنوب الرمادی، 12 جنایتکار کشته و شمار دیگری زخمی شدند.

همچنین در حملات جنگنده‌های ارتش به مقرهای تروریست‌های داعشی در منطقه الجزیره در شرق الرمادی، سه منزل را که مقرهای آنها به شمار می‌رفت، منهدم کردند که این حمله به هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها از جمله سرکردگان آنها منجر شد.

مرحله دوم عملیات آزادسازی شهر الرمادی از اشغال تروریست‌های تکفیری داعش همچنان ادامه دارد و آزادسازی منطقه المضیق در شرق این شهر از تازه‌ترین دستاوردهای نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق است که توانستند علاوه بر آزادسازی این منطقه، خسارت‌ها و تلفات سنگینی به جنایتکاران داعشی وارد کنند.

 رائد شاکر جودت فرمانده پلیس فدرال عراق هم از انهدام سه خودروی تروریست‌های داعشی در منطقه المضیق خبر داده بود.

یک منبع در فرماندهی عملیات نیروهای داوطلب مردمی در استان الانبار از هلاکت یکی از سرکردگان داعشی‌ها که وی را والی فلوجه می‌خواندند، خبر داد.

این منبع گفت سرکرده داعشی ملقب به ابوحسین البیلوی که وی را والی فلوجه می‌خواندند و چندی پیش زخمی شده بود، به هلاکت رسید.

چند خبر دیگر از مبارزه با تروریست‌های تکفیری در عراق

نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی به عملیات آزادسازی استان الانبار ادامه می‌دهند.

مهمترین تحولات امنیتی عملیات مبارزه با تروریسم در مناطق دیگر به این شرح است:

کشف و خنثی سازی 30 بمب کارگذاشته شده از سوی تروریست‌ها در شمال منطقه البوعیثه

هلاکت 35 تروریست تکفیری در حملات جنگنده‌های ارتش به مواضع تکفیری‌ها و هلاکت یک تک‌تیرانداز داعشی در منطقه تل الشیخ مسعود

پیشروی نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی به‌سمت منطقه الحمیریه

ادامه عملیات پاکسازی ناحیه الکرمه و اطراف آن در چارچوب عملیات فجرالکرمه به هلاکت پنج تروریست و زخمی شدن چهار نفر دیگر و انهدام یک خودروی حامل آنها و کشف و خنثی سازی پنج بمب و یک منزل بمب‌گذاری شده منجر شد.

هلاکت چهار تروریست و انهدام یک خودروی آنها در منطقه جسرالشیحه، دستگیری یک فرد تحت پیگرد در ارتباط با ماده چهار تروریسم در منطقه الخناسه و در چارچوب عملیات سامراء، نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی در منطقه الحویجه البریحه، چهار مظنون را دستگیری کردند و دو قایق وابسته به داعشی‌ها را ضبط کردند.

حملات تکفیری‌ها به مناطق مسکونی

تروریست‌های تکفیری داعش که در جبهه‌های جنگ متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین در برابر نیروهای داوطلب مردمی و امنیتی عراق شده‌اند، به انتقامجویی از مردم روی آورده و مناطق مسکونی را با خمپاره هدف قرار می‌دهند.

به نقل از الغدپرس، یک منبع امنیتی از کشته شدن دو غیرنظامی در حمله خمپاره‌ای داعشی‌ها به منطقه البوطعمه در جنوب شهرستان بیجی خبر داد.

تروریست‌های تکفیری، 20 گلوله خمپاره به منطقه البوطعمه در جنوب بیجی شلیک کردند که این حمله به کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن دو نفر دیگر و ویران شدن چندین واحد مسکونی منجر شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار