کد خبر: ۷۲۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
ارومیه- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با هشدار به وضعیت بحرانی شیوع ویروس کرونا در استان گفت: رکورد تعداد بستری‌های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پیک پنجم در استان شکسته شد.

به گزارش آرانیوز:جواد آقازاده با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و در این میان شهرستان‌های ارومیه، خوی و چاپیاره در وضعیت سیاه کرونایی قرار دارند.

وی افزود: رکورد تعداد بستری‌های کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در پیک پنجم شکسته شده و در سطح استان هزار و ۵۲۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند که این میزان در مقایسه با پیک سوم ۱۴۰ نفر افزایش را نشان می‌دهد.

آقازاده ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت بیمارستان‌های استان پر شده و افرادی که وضعیت بدی ندارند، با مراجعه به پزشک و دریافت داروها می‌توانند در منزل دوران نقاهت را بگذرانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در شبانه روز گذشته یک هزار و ۶۲۶ نفر ویروس کرونا مبتلا و ۳۵۸ نفر از بیماران در مراکز درمانی استان بستری شدند.

آقازاده اضافه کرد: در شبانه روز گذشته متأسفانه ۲۲ نفر نیز در شهرستانهای ارومیه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، شاهین دژ، مهاباد و میاندوآب بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان باختند که با احتساب فوتی‌های جدید شمار جان باختگان از شیوع ویروس کرونا در استان به ۵۱۳۹ تن رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۵۷ نفر بر اثر ابتلاء به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند، گفت: ۲۶۸ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۵۸ تن نیز به علت آسیب‌های ناشی از این بیماری از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند.

همچنین بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ هزار و ۶۶۵ دُز واکسن به گروههای هدف تزریق شده که با احتساب آن، تاکنون ۶۴۷ هزار و ۸۴۳ دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار