کد خبر: ۷۱۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
کرمان - شهردار کرمان از افتتاح آرامستان بهشت کریمان با بیش از ۱۰۰ هزار جانمایی خبر داد.

به گزارش آرانیوز:مهران عالم زاده صبح چهارشنبه در مراسم بهره‌برداری از آرامستان بهشت کریمان (نهمین پروژه بزرگ شهرداری کرمان) گفت: مجموعه آرامستان جدید شهر کرمان جمعاً ۶۱۰ هکتار دارد که ۴۶۰ هکتار از آن از سمت ارتش واگذار شده و ۱۵۰ هکتار آن از قبل از سوی راه شهرسازی به شهرداری واگذار شده بود.

عالم زاده با اشاره به اینکه در این آرامستان امکان جانمایی بیش از یکصد هزار قبر وجود دارد، افزود: از دوره چهارم شورای شهر کرمان موضوع آرامستان جدید به دلیل نگرانی از قطع درختان و همچنین اهمیت حفظ جنگل قائم به عنوان بزرگترین جنگل دست کاشت در منطقه خاورمیانه، مدنظر شهرداری قرار گرفته است. متأسفانه قضیه به کندی پیش رفت و این دوره تصمیم گرفتیم آرامستان را به بهره برداری برسانیم و با همدلی و همراهی همه مسئولان استان این آرامستان به بهره برداری رسید.

وی در خصوص فاصله طولانی آرامستان از شهر اظهار کرد: این آرامستان در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر کرمان دارد، ما در همین دوره چهار سایت دیگر را مجدداً بررسی کردیم ولی در بررسی‌ها با محیط زیست به نتیجه نرسیدیم و مجبور شدیم انتخاب شهرداری قبل را به اتمام برسانیم. درست است که شاید راه آرامستان جدید برای مردم دور باشد ولی حسن آن این است که برای توسعه‌های آتی آرامستان، شهر کرمان دیگر دچار مشکل نخواهد شد.

پی گیری برای ایمن سازی مسیر آرامستان جدید

شهردار کرمان همچنین گفت: یکی از دغدغه‌هایی که همکاران من در حال برطرف کردن آن هستند، مسئله برق رسانی و آب رسانی به مجموعه است، فعلاً مجبوریم آب شرب برای استفاده مردم را با تانکر آب رسانی کنیم و برق رسانی با ژنراتور انجام می‌شود. این دو مقوله را در اولین جلسه با حمایت استاندار و دستگاه‌های خدمات رسان بررسی خواهیم کرد که مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

عالم زاده در مورد ایمن سازی مسیر عنوان کرد: ایمن سازی مسیر به این علت که قسمتی از مسیر خارج از محدوده شهری است مسئله‌ای مهم به شمار می‌رود که با کمک راهداری و راه و شهرسازی این مشکل هم برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت وضعیت حاد کرونا مجبور شدیم این پروژه را زودتر به بهره برداری برسانیم، گفت: تاکنون حدود ۲۵ میلیارد تومان برای آغاز به کار این آرامستان هزینه شده است و امیدواریم که کارهای نیمه کاره این پروژه هرچه سریع‌تر به اتمام برسد و همچنین پیمانکار غسالخانه و جانمایی مکان غسالخانه مشخص شده است و امیدواریم زودتر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

حفر گورهای دسته جمعی و قطع درختان در جنگل قائم کذب است

عالم زاده با گلایه از ناشرین اکاذیب در فضای مجازی اظهار کرد: خبری مبنی بر ایجاد گور دسته جمعی در کرمان برای دفن مبتلایان به کرونا در حال دست به دست شدن بود که کذب است و درخواست دارم دستگاه قضائی با این افراد برخورد کنند چرا که باعث تشویش اذهان عمومی جامعه می‌شوند. متأسفانه بعضی‌ها شایعه کردند که درختان آرامستان قبلی و محدوده مسجد صاحب الزمان (عج) قطع شده که کذب محض است.

وی همچنین در مورد پروژه‌های دیگر شهرداری گفت: امروز قطعه‌ای از پروژه بلوار شهید سلیمانی نیز افتتاح می‌شود که مجموع این پروژه ۱۶ کیلومتر است که ۱.۵ کیلومتر آن به عرض ۴۵ متر امروز به بهره‌برداری می‌رسد و آزادسازی املاک پل ایثار نیز انجام شده و امروز یک لوپ آن به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار کرمان در پایان با بیان اینکه در این دوره شهرداری بوستان‌های زیادی افتتاح شده است افزود: اولین فرهنگسرای ویژه معلولان شهر کرمان آماده بهره برداری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار