کد خبر: ۷۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه گیاهان دارویی و بهداشتی دو طرح بزرگ صنعتی در شهرستانهای گچساران و بویراحمد به زودی وارد مدار تولید خواهند شد.

به گزارش آرانیوز:حسین کلانتری افزود: این طرح‌ها در مجموع با حجم سرمایه گذاری قریب به یکهزار میلیارد ریال به زودی وارد مدار خواهند شد.

وی بیان داشت: طرح صنعتی واقع در شهرستان بویراحمد تولید آزمایشی خود را آغاز کرده و بخشی از محصولات را نیز روانه بازار کرده است.

کلانتری تصریح کرد: فاز دوم این واحد صنعتی به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح‌های عظیم پتروشیمی گچساران و دهدشت در دهه ۸۰ شروع شده بود ولی به دلیل عدم تزریق منابع مالی مناسب پیشرفت پیش بینی شده محقق نشده بود که با حمایت دولت به ویژه در طی چند سال اخیر با تزریق منابع مالی مناسب پیشرفت این پروژه‌ها شتاب گرفت و پتروشیمی گچساران با تزریق منابع مالی ۱۸ هزار میلیارد ریالی و منابع ارزی ۴۴۰ میلیون یورویی از پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی برخوردار است.

استاندار اظهار داشت: عملیات اجرایی این برای دو هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و پتروشیمی دهدشت نیز بعد از سال‌ها توقف، در طی این دو سال شتاب خوبی گرفته و ۷۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند.

وی افزود: صنایع پلیمر گچساران با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن در کنار پتروشیمی گچساران که از سال ۱۳۹۵ موفق به کسب جواز تأسیس شد به صورت عملی از مهرماه ۱۳۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار