کد خبر: ۷۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
رشت- رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به استفاده کم آفت کش ها در برنج داخلی نسبت به برنج وارداتی، گفت: میزان سلامت برنج‌های داخلی ۸۷ و برنج‌های وارداتی ۶۰ درصد است.

به گزارش آرانیوز:غلامرضا شریعتی عصر سه شنبه در جلسه شورای استاندارد گیلان با بیان اینکه اهمیت استاندارد و کیفیت بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: هر چه کیفیت زندگی بهتر شود امید به زندگی و طول عمر نیز رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کیفیت نقش اساسی در جامعه دارد، گفت: دولت و مجلس در سال ۹۶ بعد از کش و قوس‌های فراوان قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد را تصویب کردند که قانون مترقی و جامعی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه این سازمان مستقیماً زیر نظر شخص رئیس جمهور فعالیت دارد، اضافه کرد: تلاش حاکمیت بر این است که برای توسعه صادرات باید کیفیت را به عنوان زیرساخت اصلی مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: متولی استاندارد جز در خدمات بهداشتی و دارو و اسلحه بر عهده سازمان استاندارد است که باید استانداردهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی را بنویسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور در خصوص بحث هوای پاک مکرراً با سازمان استاندارد مکاتبه دارد، افزود: اخیراً رئیس جمهور دستور لازم جهت اجرایی شدن اقدامات مربوط به هوای پاک به وزارت نیرو و نفت را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه، گیلان در حوزه زیتون و چای نقش محوری دارد، بیان کرد: تجهیز آزمایشگاه زیتون در استان گیلان در دستور کار قرار گرفته است و اقدامات جهت همکاری سازمان استاندارد با آزمایشگاه‌های دانشگاه نیز در حال انجام است‌.

شریعتی با بیان اینکه خرابی‌های ناشی از زلزله‌های کشور ناشی از استفاده از مصالح و بتن غیراستاندارد است، تصریح کرد: باید مطابق با مقررات در خصوص استفاده از مصالح استاندارد در ساخت و سازها اقدام شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه میزان استفاده از آفت کش‌ها در برنج داخلی کمتر از برنج‌های وارداتی است، عنوان کرد: طبق آزمایشات انجام شده، میزان سلامت برنج‌های داخلی حدود ۸۰ درصد و برنج‌های وارداتی حدود ۶۰ درصد است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار